Home-p1-970×90
Home-p1-970×90

Бившата благоевградска учителка В. Секулска: Професионалният домоуправител „Кедрон“ за 2 г. не реши нито един от проблемите ни, не знам за какво му плащаме всеки месец по 3.50 лв. от семейство…

От доста време сме клиенти на професионалния домоуправител в Благоевград фирма „Кедрон“, но до момента единственото, което те правят, е да минават 2 пъти месечно да си събират парите, които плащаме за предлаганите „на хартия“ услуги от тяхна страна. Става въпрос за 3,50 лв. месечно на семейство, срещу които на практика получаваме само една услуга: фирмата ни плаща с нашите пари тока на общите части, нещо, което всеки от нас би могъл да свърши, докато плаща собствената си сметка.

Досега „Кедрон“ не е решила нито един проблем на бл. 7 в жк „Еленово“, в който живея. Обещаха след приключване на санирането да направим общо събрание, на което да кажем, ако имаме някакви забележки, до момента това не се е случило.

През януари пред съседния бл. №6 бяха запалени 2 коли и ние позвънихме на „Кедрон“, за да ги помолим да извикат „Биострой“ да измият мястото на опожаряването, защото за 1-2 часа стълбището почерня. Тъй като 3-те апартамента на І етаж се държат от филиала на детска ясла „Кокиче“, само там на ден влизат и излизат поне по 100 деца, родители и персонал, и цялата тази чернилка е влязла и в спалните на децата. Никой от „Кедрон“ не извика „Биострой“.

Потърсихме от тях помощ срещу съсед, който превозва с асансьора бездомно куче, което нито е обезпаразитено, нито ваксинирано. На най-горната площадка на блока има нещо като кафез, в който той затваря кучето, за да не му е студено през нощта. Многократно сме му предлагали да му скове една къщичка пред блока, хем и ние ще носим храна на животинката, но безуспешно. Никой от фирмата все още не го е потърсил, за да разрешим проблема.

Едно момче от блока с малки деца помоли да се запушат дупките пред входната врата, които при дъжд се пълнят с вода и тя се изсипва в мазето, дупките още са си там.

С други думи – „Кедрон“ не е свършила нищо, за което до момента сме я помолили.

Фирмата се появи при нас преди около 2 г. – тя подготви документите ни за санирането и остана трайно в нашия блок и след санирането, макар да не съм чувала да имаме договор за услуги с нея. Докато не прочетох преди няколко седмици материала във в. „Струма“ за фирмата, дори си мислех, че тя е общинска, не съм и подозирала, че е частна. В това, разбира се, няма нищо лошо, но не съм чула частните фирми да са освободени от задължението да сключват договори, когато предлагат услуги срещу заплащане.

Сега за задължителните телефони, които трябва да сложим в асансьорите. Отново от „Струма“ разбрах, че има такива апарати и за по 120 лв. На нас, разбира се, както и на другите блокове в Благоевград, фирма „Кедрон“ предложи такова устройство за 359 лв. Без да ни уведоми, че смята да го купува, без да се консултира с нас – просто един ден се появи уведомление, че устройството е купено и всеки от обитателите на 18-те апартамента в блока й дължи по 11 лв. Попитах касиера, който дойде да събере таксата и ми поиска въпросните 11 лв., не можеше ли първо да направим общо събрание, за да обсъдим въпроса. Отговорът му бе, че фирмата не можела да прави събрания във всеки блок. Друг е въпросът, че на последния касов бон,  който получих – с таксата от 3,50 лв., частта ми от стълбищното електричество, тока на асансьора, поддръжката на общите части /макар че не знам какво точно имат предвид тук/ и др., отдолу имаше отрицателен баланс от около 34 лв., които вероятно също трябва да платя. В крайна сметка отказах да им дам дори 11-те лв., защото съм на мнение, че е по-добре да си купим и сложим по-евтин телефон в асансьора, а с остатъка от парите да му направим профилактика, да сменим някоя част и др. Защото асансьорите в България просто падат и причиняват смърт на пътниците, а не съм чула някой да е починал, понеже е заседнал между етажите и не е имал телефон, за да се обади на техник.

Разбрах, че бл. 109 в жк „Еленово“ се е отказал от услугите на фирма „Кедрон“ по аналогични като причините, които изложих. Мислех да говоря със съседите да последваме примера им, но някои от тях вече са си платили частта за асансьорния телефон. Затова ще съм щастлива, ако с това мое оплакване успея да предизвикам поне едно общо събрание, с което да решим част от натрупаните проблеми и заедно с останалите живеещи в блока да решим ще продължим ли отношенията си с „Кедрон“ или не.

ВИОЛЕТА СЕКУЛСКА,

пенсиониран учител, Благоевград

Коментар с Facebook

Home-p2-728×90
Home-p2-728×90

Свързани новини

8 Коментара

  1. ЕС

    Здравейте,
    Изключително неприятни ми станаха някои от коментарите. Не е допустимо подобно отношение към интелигенцията на града, която е изучила няколко поколения и която показва отношение към случващото се днес. Неприятно изненадани сме от част от коментиращите, скрили се в сянката на анонимността.
    Знаем, че разтрогването на договор, с когото и да е, е свързано с много трудности, които може да се преодолеят. Коментар на лице, което се представя като изпълнител по договор за управление на Етажна собственост на блок, прави осезаемо впечатление с твърдението, че етажната собственост на госпожата има договор за управление от преди повече от 4 години. Невероятно! Подписан на 10.07.2012! И всичко това на фона на разпоредбите на ЗУЕС, че договор с „външно” лице може да бъде сключен за срок до 2 години. Договор, сключен за по-дълъг срок, се смята за сключен за две години, а клауза, предвиждаща автоматично подновяване на договора или превръщането му в безсрочен, се смята за недействителна.
    Тук възниква въпросът: Има ли действащ, валиден договор между въпросната Етажна собственост и избраният да предоставя услугата домоуправител? Добре е, да се помисли върху това.

    Отговор
  2. Славка

    Има си наредба още от 2014г. за тези разговорни устройства. Доколкото съм запозната,то се закупува и монтира от фирмите, които поддържат асансьорите. Не разбирам , защо се замесва фирма Кедрон, като не от тях зависи тази цена.

    Отговор
  3. Вера

    1. Ако искате да прекратите договора със фирмата, трябва да видите какви са условията на договора.
    2. Ако условията на дговора позволяват трявба да се реши на събрание дали събранието е съгласно с прекратяването на договора.
    3. Ако фирмата е купила нещо по-скъпо отколото номиналнацена, да върне парите за разликата.

    Отговор
  4. Симеон Василев

    Животът в сградите с много етажи е свързан с множество проблеми. Те произтичат не само от ползването на общите части на сградата, но и от поведението на живеещите във всеки един апартамент. Ако някой отказва да заплаща ежемесечно задълженията си, нормално е те да се натрупват. Интересни неща се случват в Благоевград.

    Отговор
  5. Ivan

    Тоя град се напълни с изкуфели бабички и луди хора.
    Фирмата си е права имате си поддържаща асансьорна компания, защо не се допитахте първо до тях а пишете глупости. Е тва е неблагодарна работа а за санирането нищо не казахте, ако ги нямаше от Кедрон щяхте ли да се санирате питам аз?

    Отговор
  6. "Кедрон 7"

    В отговор на публикуваната статия, нашият екип държи да отбележи, че е пълна с невярна информация и непроверени факти.
    * „Обещаха след приключване на санирането да направим общо събрание, на което да кажем, ако имаме някакви забележки, до момента това не се е случило.”
    При приключване на ремонтните дейности по програмата за енергийна ефективност бе проведено общо събрание, на което собствениците в блока изложиха своите забележки, които бяха отстранени.
    * „ През януари пред съседния бл. №6 бяха запалени 2 коли и ние позвънихме на „Кедрон“, за да ги помолим да извикат „Биострой“ да измият мястото на опожаряването, защото за 1-2 часа стълбището почерня.Никой от „Кедрон“ не извика „Биострой“.”
    Сигнал за запалените автомобили до входа са подавани до Община Благоевград. Тя е органът, който задава график за почистване на общински площи.
    * „Потърсихме от тях помощ срещу съсед, който превозва с асансьора бездомно куче, което нито е обезпаразитено, нито ваксинирано.”
    Приютът за бездомни кучета към Община Благоевград е уведомяван няколко пъти, но при тяхна проверка, кучето не бе открито във входа.
    * „Фирмата се появи при нас преди около 2 г. – тя подготви документите ни за санирането и остана трайно в нашия блок и след санирането, макар да не съм чувала да имаме договор за услуги с нея.”
    Навсякъде, където ние от „Кедрон 7” сме избрани да управляваме етажна собственост има подписан договор и протокол с решение на общо събрание. Такъв договор има и конкретната етажна собственост, подписан на 10.07.2012 г. – преди повече от 4 години (много преди да стартира програмата за „саниране”).
    * „Сега за задължителните телефони, които трябва да сложим в асансьорите. Отново от „Струма“ разбрах, че има такива апарати и за по 120 лв. На нас, разбира се, както и на другите блокове в Благоевград, фирма „Кедрон“ предложи такова устройство за 359 лв.”
    Относно разговорното устройство в асансьорните съоръжения, не „Кедрон 7” закупува и поставя устройството. Фирмите, поддържащи асансьорите са единствените лицензирани, които могат да поставят разговорните устройства, както и те носят отговорност за тях. Цената, видът на устройството, плюс цената за монтаж и поддръжка се определя от фирмите, които поддържат съответния асансьор в блока. Фирма „Кедрон 7” няма отношение към цената. Но ако не бъде поставено разговорното устройство, при преглед на асансьора, същият трябва да бъде незабавно спрян. При спрян асансьор – трябва да бъде платен нов преглед и задължително поставено разговорно устройство.
    * „Друг е въпросът, че на последния касов бон, който получих – с таксата от 3,50 лв., частта ми от стълбищното електричество, тока на асансьора, поддръжката на общите части /макар че не знам какво точно имат предвид тук/ и др., отдолу имаше отрицателен баланс от около 34 лв. , които вероятно също трябва да платя.”
    Когато човек използва дадена услуга, трябва да плати.
    Уважаема Госпожо, това са Ви задълженията за няколко месеца, включително за разговорното устройство за асансьора. За тези месеци, в които Вие не сте си платили за стълбищно осветление, ток за асансьор, асансьорна поддръжка и т.н.т, ние сме платили вместо Вас.

    Отговор

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *