Home-p1-970×90
Home-p1-970×90

БЛ. 109 В КВ. „ЕЛЕНОВО“ ВЪЗСТАНА! Не искат професионалния домоуправител „Кедрон 7”

Живeeщи в блок №109 на благоевградския квартал „Еленово” внесоха жалба в общината с искане да бъде сменен професионалният им домоуправител „Кедрон 7”. Недоволните  граждани твърдят, че от няколко месеца са в непрекъснати разпри с ангажираната като домоуправител фирма „Кедрон 7”, като я обвиняват, че грубо нарушава Закона за управление на етажната собственост, предприемайки на своя глава ремонтни дейности в блока, без това да е гласувано от общо събрание на етажната собственост”.

В жалбата до община Благоевград  срещу професионалния домоуправител гражданите изразяват недоволството си от фирмата и желанието си да се откажат от нейните услуги.  Жалбата е подписана от 8 семейства. Апартаментите в блока са 18, като 4 от тях са без право на глас /2 необитаеми апартамента и 2 общински жилища/.

На 20.12.2016 г. във входа на блок №109 е свикано общо събрание на етажната собственост с единствена точка – избор на нов домоуправител. Избрана е Василка Иванова Лазарска, живуща на третия етаж в блока. Промяната в избора на домоуправител е отразена в Общинска администрация – Благоевград.

Въпреки че е уведомен за гласуваното решение, вече 2-ри месец „Кедрон7” отказва да предаде на новия домоуправител Василка домовата книга. Според разпоредбите на ЗУЕС домовата книга трябва да бъде върната в 14-дневен срок от прекратяване на договора. Нещо повече, фирма „Кедрон 7” възнамерява да свика ново общо събрание на етажната собственост, на което да се опита да запази дейността си. Мотивите на „Кедрон 7” са, че 8-те семейства, които не одобряват работата на фирмата, създавали излишно напрежение в блока, а въпросът за ремонта се преекспонирал, понеже се касаело за сума от по 4.39 лв. от семейство.

С новоприетите изменения в ЗУЕС всяка жилищна сграда трябва да има избран домоуправител. На собствениците се дава възможност да възложат управлението и поддръжката на етажната собственост на фирми, специализирани в тази област. Към момента фирма „Кедрон 7”, срещу която е подадената жалба, управлява и поддържа над 350 многофамилни жилищни сгради на територията на София, Благоевград, Дупница и Банско.

НАДЕЖДА ДАМЯНОВА

Коментар с Facebook

Свързани новини

4 Коментара

  1. Тодор

    Поръчкова стататия, изразена през призмата на журналист,без привидното спазване на основни принципи на журналистическата етика.

    Отговор
  2. Ангел Вангелов

    Здравейте, управител съм на фирма Кедрон 7. Като най-голямата компания в бранша разбираме, че носим и най-голямата отговорност за доброто име и качеството на предлаганите услуги. Безспорен е факта, че имаме и клиенти, които по една или друга причина са недоволни от нашите услуги.
    По същество към г-н „Кимбей Синджир“- не ние определяме цените на разговорните устройства. Монтажът и следенето за изправността на устройството е ангажимент на фирмите, които поддържат асансьорите, като в Благоевград те са 7.
    наш ангажимент е да съберем парите и да ги предоставим на съответната фирма, те да закупят и монтират разговорното устройство, за да не бъде спрян асансьорът. Във всички сгради сме сложили уведомителни писма от асансьорните фирми, за да са наясно собствениците от кой е определена цената. на уведомлението има телефон на управителя на фирмата поддържаща асансьора и всеки може да говори с него. Освен това цената от 350,00 лв. е такава и за асансьорите които не са наши клиенти.
    Сменяме фирми поддържащи асансьори, но при условие, че има проблем с фирмата, а не по наше усмотрение. Ние работим вече 5 година и работим със всички фирми. В момента една от фирмите е с персонал в пенсионна възраст, които трудно покрива обема работа, освен това се очаква скоро да преустанови дейност. В тази връзка сменихме поддържащата фирма с нова, която може да гарантира безопасността на ползвателите на инсталацията. Изричното ни условие беше новата фирма да поддържа асансьора на цената на старата, за да не бъдат ощетени живущите.
    Към г-н „Осторожно“ – Общите събрания са една от основните ни задачи във всяка етажна собственост. Изцяло спазваме изискванията на ЗУЕС, тъй като ни е ясно, че при липса на кворум решенията на общото събрание могат да се обжалват и реално нямат стойност. Към момента нямаме нито един обжалван и отменен протокол.
    В някой сгради правим общи събрания дори при нужда от допълнителни разяснения на детайли свързани с ремонтни дейности. Примерно- на общо събрание се решава да се смени входната врата, приета е цена и изпълнител, но не е уточнен цвета на вратата, в такъв случай правим още едно общо събрание. Не сме ограничили броя общи събрания в сградите, като ги свикваме винаги при нужда. Никога не извършваме планов ремонт без решение на общото събрание, в което ясно да пише цена и избран изпълнител. При необходимост от неотложен ремонт – запушен канал, счупен патрон, неработещо осветление и т.н. го организираме, като платените суми се гласуват на следващо общо събрание. Всичко това правим в интерес на това собствениците да не търпят негативи от забавянето на ремонта. в повечето случай ремонтите се извършват от външни фирми или физически лица, тай като ние нямаме ресурс да покрием всички потребности във входа. Тъй като възложител на ремонта е етажната собственост, а тя не е юридическо лице, няма как и да се издаде данъчна фактура. В тези случай изпълнителя подготвя протокол и калкулация за извършения ремонт, а след плащането подписва ордер, че е получил съответната сума от касата на входа.
    Стремим се относно финансите във входа да има максимална прозрачност, като всеки наш клиент може да получи допълнителна информация и документи в офиса ни.

    Предварително се извинявам за дългия и скучен коментар.
    Лек ден!

    Отговор
  3. Осторожно

    Извън конкретния случай, но е факт е че „Кедрон 7“ редовно нарушават закона за управление на етажната собственост /ЗУЕС/ най-вече в частта му относно провеждане на общи събрания и осигуряването на кворум за вземане на решения, свързани с блока. Често пъти такива решения се взимат без необходимия кворум и без съображенията, описани подробно в ЗУЕС (като напр. наличие на протокол от проведено общо събрание и спискък на присъствалите – за да бъде валидно всяко едно решение). Служебният домоуправител бави свикването на общи събрания, а при възникнали проблеми прехвърля отговорността към община Благоевград или други институции. Казаното в предния коментар от Кимбей Синджир е вярно като мога да кажа още, че при извършване на ремонтни дейности в блока домоуправителя не представя фактури или други документи, не обяснява как се формира цената за извършения труд (лепене на плочки, смяна на тръби и други), но за сметка на това стриктно се събират пари в края на съответния месец. В случая с блок №109 и различните мнения, които се чуват, е добре да бъдат чути и двете страни по въпроса.

    Отговор
  4. Кимбей Синджир

    Тия от „Кедрон“ са егати мошениците – променят фирмите за поддръжка на асансьорите с удобни за тях, без да питат или поне уведомят етажната собственост, след това налагат монтиране на най-скъпите устройства за връзка при авария (по 350 лв., след като в София, Варна и др. големи градове те са по 150-200 лв.) и освен да прибират парите за измислени от тях ремонти, не вършат нищо от задълженията си!

    Отговор

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *