Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

ВАЖНО ЗА ПАЗАРУВАЩИТЕ ПО ИНТЕРНЕТ! КЗП погна един от най-големите онлайн магазини за детски стоки у нас, лъже клиентите със стара великденска промоция

Един от най-известните онлайн магазини за бебешки дрешки и играчки у нас попадна в полезрението на Комисията за защита на потребителите. От там съобщиха, че електронен магазин „Касида“ е провеждал некоректно кампания за намаление на бебешки колички. По подадена жалба КЗП е стартирала проверка на търговеца, която е установила, че за период от един месец търговецът е обявил отстъпка от 15% на всички модели бебешки колички от определена марка. Никъде на сайта обаче няма информация как потребителите да се възползват от обявеното намаление, а това е проблем, тъй като при извършване на поръчка в електронната кошница се изписват редовните цени на артикулите. Освен това търговецът не е осигурил достатъчно количества, за да може да отговори на потребителския интерес за целия срок на промоцията и да достави поръчките до пет работни дни съгласно предварително поетия от него ангажимент. Той дори не е отправил предупреждение, че е възможно стоката да не е налична.

Такъв е случаят с жалбоподателка, която посочва, че не е получила в срок заявена от нея бебешка количка от моделите в промоция. Търговецът е потвърдил с телефонно обаждане и по електронната поща, че ще изпълни поръчката в рамките на текущата седмица. Четири дни по-късно клиентката е уведомена по телефона, че желаният от нея модел не е наличен и нова доставка ще има най-рано след две седмици. В сайта обаче нямало информация, че продуктът е изчерпан, а за нея е било важно да получи количката навреме, тъй като в този период влиза в деветия месец на бременността си.

Тече нова проверка на същия търговец относно коректността на обявена за великденските празници промоция за намаление до 50% на детски дрехи. Към момента продължава да е активен банерът на кампанията, а цените на всички артикули, към които отвежда, са изписани в червен цвят, което внушава на потребителите, че са намалени. В същото време не за всеки от тях са посочени редовна и намалена цена, както и какъв евентуално е размерът на отстъпката. Най-вероятно се касае за залежала великденска промоция, за каквито председателят Димитър Маргаритов неотдавна предупреди.

От КЗП съветват при пазаруване от промоции клиентите да се интересуват за редовната и намалената цена, и да настояват да научат за  размера на отстъпката. Задължително да проверяват дали е отразена обещаната отстъпка както преди потвърждаване на поръчката, така и при получаване на потвърждението. В случай че условията се различават от предварително договорените, потребителите да се отказват от покупка, независимо на кой етап от нея са.

ЯНА ЙОРДАНОВА

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *