Home-p1-970×90

Внимавайте с агресивните оферти тип „последна възможност“

Не се поддавайте на агресивни оферти от типа „последна възможност“ в сайтовете за туристически услуги. За това предупредиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Уточнява се потребителите да не се поддават на агресивни послания, че остават само една или две стаи в избрания от тях хотел, когато правят резервации през сайтове за туристически услуги. Това може да се окаже заблуждаващо, защото не е ясно дали тази стая е единствената останала свободна в целия хотел или е единствената, която този сайт може да предложи, възползвайки се от квота, която е получил през туроператор или от самия хотелиер. А същевременно в друг сайт да има пет стаи в същия хотел и то на по-изгодна цена.

Повод за предупреждението са публикуваните наскоро резултати от проучване на Европейската комисия на над 350 сайта за сравняване на цените и резервиране на туристически услуги. Проверката установи, че при 2/3 от тези сайтове се срещат нарушения, основно свързани с обявяването на цените и действителността на офертите.

„Смущаващо е, когато не е пълна информацията за параметрите на пътуването, както и за неговата цена и се наложат допълнителни плащания, за които потребителят не е информиран предварително и не е подготвен“, изтъкна Димитър Маргаритов, който е шеф на КЗП.

Той насочи вниманието на потребителите към няколко важни въпроса, които биха могли да си зададат при извършването на преглед на сайтове за сравняване на туристически пътувания преди да направят своя избор. Сред тях са дали действително ще платят толкова, колкото смятат; дали са представени всички компоненти на цената на туристическия пакет.

„Особено когато избират онлайн, да правят съпоставка в спокойна среда. Могат в рамките на 10-тина минути да отворят поне два-три сайта, от които да получат информация за това при какви условия се предлага една и съща услуга и да решат информирано какво точно да изберат“, препоръча Маргаритов, пише Нюз.бг.

Председателят на КЗП потвърди, че във връзка с летния сезон са планирани активни проверки в туристическите обекти и с представители на други институции. Приоритетно преди началото на сезона ще бъдат проверени местата за настаняване и заведенията, в които в предходни периоди са констатирани нарушения. Целта е да се установи дали те все още се срещат и ако е така, да се вземат необходимите мерки.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *