Home-p1-970×90
Home-p1-970×90

Динята вталява, а пъпешът успокоява

В разгара сме на сезона на пъпешите и дините и е страхотно, че можете да ги откриете на пазара или в плод-зеленчука на кварталния супермаркет. Сладките плодове са не само вкусни, но и очистващи и разкрасяващи. Полезните им вещества помагат на сърцето да работи по-добре, кожата да сияе, тялото да е стегнато, а лицето да е усмихнато.
Да започнем с динята. Преди много хилядолетия за пръв път африканците започнали да отглеждат зеленокория плод. След което и египтяните започнали да садят бостани с дини по поречието на Нил. Семки от диня са били открити в гробницата на фараона Тутанкамон, което е сигурен знак, че знатните египтяни са обожавали този плод.
Динята е достигнала нашите географски ширини чрез рицарите кръстоносци. Тя утолява жаждата, засища глада и изхвърля отровите от тялото ни. Когато е узряла, съдържа 95% вода, захароза, глюкоза и фруктоза.
Има още пектинови вещества, целулоза, фолиева киселина, каротин и няма никакви мазнини. Динята прочиства бъбреците, килограмите и лошия холестерол. Плодът складира калциеви, магнезиеви, железни соли и кобалт. Магнезият се бори със стреса, но изтича през лятото от тялото ни заедно с потта.
Освен всички тези положителни за здравето неща специалистите твърдят, че динята действа като виагра и стимулира либидото. Динята служи и за разкрасяване, тъй като хидратира кожата. Достатъчно е да натриете лицето и шията.
А знаете ли, че китайците оползотворяват динените кори, които ние хвърляме на боклука? В най-многолюдната страна ги пържат. Семките от динята са много богати на цинк, полезен за кожата и косата.
Сега за пъпеша. Той съдържа желязо, калий, калций, натрий, магнезий. Ето защо е полезен при изтощение и малокръвие, при атеросклероза, сърдечносъдови заболявания. Редовното хапване на пъпеш действа добре при нервност и умствена преумора.
Фолиевата киселина в пъпеша е изключително полезна за нервната система. Подходяща диета за здраве и отслабване е веднъж в седмицата да изяждаме от 3 до 5 кг пъпеш. С хапването на сладкия плод може да си правите по 1-2 разтоварващи дни.
Най-разпространената кулинарна кръстоска у нас през лятото е диня с мастика, а някои предпочитат пъпеш с джин. Във Франция и Испания плодовете се предлагат като предястие. Динята и пъпешът може да са част от коктейли, мусове, плодови салати, сладолед.

 

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *