Home-p1-970×90

Ето защо никога не трябва да изстискваме резервоара до последната капка!

Да следите стрелката за нивото на горивото може да доведе до депресия или нервна криза, особено ако колата ви е с голям мотор-бензинохолик. Със всеки километър се приближавате до неизбежното спиране на бензиностанцията, където цените не са особено развеселяваща гледка.

Именно затова много шофьори гледат на лампичката за резерва като на досада, а не приятелско напомняне, че е време да налеят нещо в резервоара. Може би затова е примамливо да я игнорирате и да продължите все едно нищо не се случва. И въпреки че колата ще продължи да се движи до изчерпване на последната капка гориво, това не означава, че трябва да оставяте резервоарът да пресъхне, пише офнюз.бг.

Ако карате дизеларка изразходването на цялото гориво не е опция, защото след изчерпването му не можете просто да налеете от туба и да продължите. Преди да потеглите отново, ще се наложи системата да бъде обезвъздушена. При бензиновите коли не съществува подобен проблем и дори колата да изгасне, можете да извървите похода на срама до близката бензиностанция с празна туба в ръка. Но нека това не ви успокоява следващия път, когато лампата за резерва светне.

Когато това се случи, в резервоара остават няколко литра, зависи от колата. Можете да сметнете на колко километра пробег се равнява това в зависимост от разхода, но има добра причина да заредите. Потопена в горивото се намира горивната помпа, а бензинът и дизелът са ключови за правилното й смазване. Няма ли гориво, няма и добро смазване, което скъсява живота й. А ако работата на помпата се влоши, това ще се отрази цялостно на начина, по който колата се движи. Смяната с нова няма да е евтина, така че се постарайте да я избегнете. Дори и помпата да не откаже, с падането на нивото всички нечистотии в горивото остават утаени на дъното, откъдето тръгват към горивния филтър, който може да се запуши.

Погледнете го по този начин – ако така или иначе ще изминете 1000 километра, за които са ви нужни да речем 50 литра гориво, няма да ви е по-евтино да зареждате по малко и постоянно да оставяте резервоара да пресъхва, отколкото да го напълните веднъж догоре.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *