Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

ИЗДЪНКА НА МОН! Ученик показа как електронните дневници могат да се манипулират

Дванайсетокласник от Сливен показва как електронните дневници на МОН лесно могат да бъдат манипулирани. Без особено усилие той успява да влезе в системата и дори да промени параметрите.

Електронните дневници бяха въведени тази година в сто училища в страната с идеята да заменят класическия хартиен дневник.

Веселин Кирилов учи в 12 клас на Икономическия техникум в Сливен. Училището работи с електронен дневник, в който са отразени оценки, отсъствия, забележки, формата на обучение и часовете на всеки ученик. Веселин чул от учители, че системата има грешки, и решил да я провери.

Веселин влиза лесно в системата и може не само да видим, но и да променя данни. Получава достъп до електронния дневник на всички училища в странатa.

Веселин Кирилов

„Може да променим оценките, предмета, може да променим уроците и домашните, както и имената на учителите”, пояснява Веселин.

Идеята на образователното министерство е електронните дневници да заменят изцяло хартиените. Те трябва да улеснят и родителския контрол над оценките. Оказва се, че електронните дневници също могат да бъдат подведени с несъществуващи оценки.

Промените, които направи Веселин в електронния дневник, не се запазиха след излизането от системата, но пробивите не са за подценяване, пише БиТиВи.

„Ако дойде някой с по-голям опит от мен, може да си напише оценки и практически да му се издаде фалшива диплома”, посочва ученикът.

Веселин казал на учителите си за проблемите в системата, а те го посъветвали да пише до просветния министър. След като открил пропуските, разработил приложение, с което всеки родител ще знае оценката на детето си в момента на получаването ѝ. Готов е да го предложи на министерството.

Коментар с Facebook

Свързани новини

1 Comment

  1. Anonymous

    Никаква издънка от страна на МОН не е това, а на медиите, че не си проверяват информацита. В случая този невероятен „хак“ е проста промяна на html кода на страницата от клиентска страна, което никога не би могло да представлява опасност за целостта на данните на МОН.

    Отговор

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *