Home-p1-728×90

Има пълно щастие! Ето тези храни ви качват на седмото небе

Това са тези, които стимулират отделянето на хормона на щастието. Ето защо е добре редовно да ги включваме в хранителното си меню.

1. Бира

В умерени количества бирата подобрява настроението ни. Тя съдържа вещества, които стимулират имунната система и отделянето на хормона на щастието. Някои активни вещества в хмела имат обезболяващо, успокояващо и дори сънотворно действие.

2. Млечни продукти и храни, богати на калций

Калцият намалява нервното напрежение и раздразнението и подобрява общото здравословно състояние на организма. Препоръчва се закуската или обядът да бъдат богати на калций. Алтернатива на млечните продукти могат да бъдат някои зеленчуци (броколи, листата на млада ряпа и др.)

3. Пълнозърнести храни

Те съдържат големи количества триптофан – аминокиселина, която повишава нивото на серотонина и мелатонина. Серотонинът надвива гнева и агресията, подобрява настроението, регулира телесната температура, съня и апетита. А мелатонинът подпомага изхвърлянето на свободните радикали от организма.

4. Шоколад

Ако се консумира в умерени количества, шоколадът има редица полезни свойства. Освен че се използва като афродизиак, той е и с успокояващ и тонизиращ ефект (в малки количества) и дори може да помогне при леки форми на депресия.

5. Бобови растения

Те са богати на витамини от група В (грах, леща и др.), които понижават възбудимостта на нервната система. Внимавай обаче с тях, защото са трудни за храносмилане.

6. Какао

Съдържа алкалоида теобромин, който има ободряващ ефект, но е с много по-меко въздействие от кофеина. Какаото е полезно при активна умствена или физическа работа и за много хора е прекрасен антидепресант.

7. Подправки

Тези, които обичат да си угаждат в храненето, знаят, че черният пипер, лукът, чесънът, хрянът и горчицата са залог за добро настроение.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *