Предупреждение за преместване в друго училище до края на учебната годината е санкцията, наложена на шестокласника от 2-о ОУ – Благоевград, който с ритник счупи ръката на съученик.
Както вестник „Струма“ писа, по време на междучасието между втория и третия час двама ученици от 6 „а” клас се спречкват за шапка, след което единият от тях, Д.А., нанася удар с крак и чупи дясната лакътна става на опонента си К.И. След инцидента ръководството на 2-о ОУ свика извънреден педагогически съвет. Той се състоя в късния следобед завчера, като на него е взето решение за налагане на наказание на провинилия се ученик.
„Смятам, че детето вече е осъзнало какво се е случило и си дава сметка, че играта и неволната агресия може да доведат до сериозни последствия”, коментира директорът на училището Христо Манчев.
Наред с наложената санкция виновният ученик ще посещава и психолог, като 2 пъти седмично с него ще работи и педагогическият съветник на училището.
На извънредния съвет е взето решение темата за агресията да бъде разисквана всяка седмица в часа на класния ръководител. „Освен това във Второ ОУ се въвежда и специален час на класния ръководител, в който ще се обръща внимание на механизмите за предотвратяване на агресията”, каза още директорът.
Паралелно с това инспектор Бистра Хрусинкова от Детска педагогическа стая ще беседва с учениците от всички класове, а специалисти от Общинския съвет по наркотични вещества ще разясняват вредата от употребата на енергийни напитки.
„В момента обмисляме как точно да оформим и предложение за забрана продажбата на тези енергиийни напитки – разкри Хр. Манчев. – Много родители изобщо не знаят, че тези напитки са вредни, затова 2-о ОУ въвежда и поредица от родителски срещи, които започват след пролетната ваканция. На тях родители, учители и специалисти заедно ще разискват именно темата за енергийните напитки и агресията”, съобщи директорът.
След обсъждане на педагогическия съвет ръководството и колективът на 2-о ОУ ще разработят и иновативни вътрешни правила. Чрез тях се цели ограничаването и свеждането до минимум на крещенето, бутането, тичането из коридорите на училището и всякакви други поведенчески реакции от страна на учениците, които биха могли да доведат до инциденти като този със счупената ръка на шестокласника.
СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА