HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Кои дни са идеални за започване на диета

Борбата с излишните килограми може да бъде трудна и продължителна. Поставянето на началото и създаването на добри навици по отношение на храненето изискват постоянство. Кога бе последният път, в който си казахте „От утре започвам диета!“?

Сега помислете дали наистина започнахте диетичен режим на хранене и какви са постигнатите резултати. Според учените има значение в кои дни и моменти започваме диета. Вижте кое е най-доброто време и кога трябва да пренапишете плановете си.

Най-подходящото време за започване на диета

След рождения ден или други празници
Изследванията показват, че хората са готови да се посветят на зададени цели след определени дати, които се честват, включително празници и рождените дни. Ако планирате да започнете промяна в хранителния режим, това е идеалното време в годината.

Започнете ли веднъж, с течение на времето ще се научите на култура на хранене и няма да допускате храната да ви вреди.

Понеделник
Всеки понеделник е идеален за ново начало. Хората гледат на първия ден от седмицата като на „бутон за рестартиране“ и имат мотивация да поставят началото на изпълнението на целите си. Също така уикендите са тези дни, в които се отпускаме да хапваме любимите си калорични и недотам здравословни храни. Някак психологически в понеделник сме готови да преминем на по-лек режим.

След голяма промяна
Такава промяна може да е преместване в нов дом, започването на нова работа, преместване в друг град, държава. Новият начин на живот е идеалното време за създаването на нови навици свързани с храненето.
Важно е да се започне с малки стъпки към постигането на голямата цел. Така например започнете деня си със здравословна закуска или намалете количеството захар.

Най-лошото време за започване на диета

Нова година
В края на старата и началото на новата година често си поставяме цели, които трудно достигаме. Ето защо не е добре в първия ден на новата година да започвате с диетичен режим на хранене. Тогава все още сте в почивка, хапвате обилно, изкушавате се лесно.

Започнете с малки стъпки в първата седмица. Планирайте всичко добре и стартирайте с малки промени. Откажете се от лакомствата, след това от навика да се храните пред компютъра, телевизора, да спрете газираните напитки. След това може да добавите в списъка с целите си диетата.

Когато имате трудни периоди
Всеки има периоди в живота, в които е по-натоварен в работата, има семейни проблеми, раждане на дете, внуци и т. н., Стресовите обстоятелства са лошото време, в което можем да тестваме нашата издръжливост, постоянство и ограничение. Също така по време на стрес, страда имунитетът ни, а една диета, ако не е добре балансирана може да влоши състоянието ни.

Добре е все пак да поставим началото, но то да е по-леко. Да започнем с изграждането на здравословни навици, които ще ни помогнат да постигнем целта си, а именно да отслабнем.

Петък
В края на седмицата обикновено се отдаваме на партита, забавления с приятели. Консумираме повече храна, алкохолни напитки. На такива изкушения е трудно да устоим. Трябва да бъдем много дисциплинирани през останалите дни от седмицата, за да компенсираме това малко бягство от диетата.

Уикенд
Уикендът е лошо време за започване на диетата, защото просто имате прекалено много свободно време. Повече почивка, забавления и по-малко придържане към спортната активност и здравословните навици. Освен това в почивните дни по-често се храним навън, в приятна компания, а това увеличава риска от консумацията на по-големи количества нездравословна храна.

След ваканция
По време на ваканция също се отдаваме на повече почивка и хапване. Но ако планирате да бъдете на диета веднага след нея, това определено не е най-добрата идея. Като цяло периодът след приключване на ваканцията е критичен за повечето хора.

Трябва да влезете отново в ритъм, връщате се на работа, към рутинните си задължения. Оставете си една седмица за възстановяване на баланса и след това помислете за започване на диета. az-jenata.bg

Коментар с Facebook

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *