Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

Няколко навика, които погрешно смятаме за полезни

Всички ние имаме навици, които смятаме за здравословни. В повечето случаи вършим неща, за които сме чули по новините, или някой приятел ни е посъветвал да ги правим, защото са полезни. И без значение колко много ги ненавиждаме, продължаваме да изпълняваме едни и същи действия всеки ден, защото смятаме, че те са добри за нас.

Избягването на храни с глутен например. Дали наистина е здравословно? Или всекидневното пиене на мултивитамини. Полезна привичка или абсолютна глупост? Здравословни ли са наистина тези навици? Отговорите може да ви изненадат, пише Business Insider.

Използване на бюро за правостоящи
Скорошно дългосрочно проучване сред близо 4000 пълнолетни американци показва, че за живота на човека като цяло няма абсолютно никакво значение дали използва бюро за правостоящи, или предпочита класическо – със стол. Разликата е само, че докато стои прав изгаря малко повече калории. Т.е. единствената полза може да е, че ще намали незначително теглото си.

Избягването на храни с глутен
Освен, ако не сте един от единия процент американци, които страдат от целиакия – хронично възпаление на червата, което се провокира от глутен, няма никаква вероятност той да ви повлияе по някакъв начин. Всъщност изследванията показват, че повечето хора получават леко подуване на корема и газове, след като са се нахранили, независимо дали са яли продукти, съдържащи пшеница или не.

Сок вместо плодове
Когато изстисквате пресните плодове и зеленчуци за сок, вие всъщност премахвате от тях всички фибри – ключовата съставка, която ви поддържа сити до следващото хранене. Когато фибрите ги няма, онова, което ви поддържа е захарта. В краткосрочен план високото съдържание на захар и ниското съдържание на протеини може да предизвика единствено болки от глад, промени в настроението и липса на енергия. А в дългосрочен – можете да загубите мускулна маса.

Без микровълнова печка
Всички сме чували, че топлинната обработка на продуктите в микровълнова печка ги лишава от основните хранителни вещества. За щастие това е напълно невярно. Микровълновите печки готвят храната с помощта на енергийни вълни. Те предизвикват молекулите в яденето да вибрират бързо, произвеждайки топлина. Разбира се, някои хранителни вещества започват да се разграждат при нагряване, но това се случва независимо дали горещината е от микровълнова печка, от котлон или обикновена фурна. Всъщност, тъй като микровълновата готви много по-бързо, тя всъщност помага за запазването на витамините в храната по-добре, отколкото готварските печки.

Антибактериални гелове вместо сапун
Антибактериалните гелове за ръце действително се справят добре с много от вирусите и бактериите. Но, само когато става дума за дезинфектанти, които съдържат не по-малко от 60% спирт. Останалите не убиват всички микроорганизми, като норовирусите или криптоспоридиите. В интерес на истината при контакт с пестициди и силно замърсяване няма да ви помогнат и геловете, съдържащи спирт. Затова мийте ръцете си с добрите стари сапун и вода, само те могат да се справят с всички микроби.

Мултивитамини всеки ден
Почти половината американци в зряла възраст пият витамини всеки ден. Въпреки десетилетията изследвания, които с нищо не потвърждават, че това е полезен навик. Разбира се, че човек се нуждае от витамини като А, С и Е. При липсата им в организма той може да се разболее от рахит или скорбут. Но учените смятат, че можем да си набавим всичко необходимо от храната, която приемаме. И нямаме нужда от хапчета.

Без мононатриев глутамат в храната
Мононатриевият глутамат е съставка, която се прибавя към много храни за допълнително овкусяване. Съществуват много твърдения, че тя е изключително вредна, защото предизвиква схващане на врата, умора, гадене, мигрена и пр. оплаквания, познати най-общо като „синдром на китайския ресторант“. На практика обаче можете да ги получите, ако изядете не по-малко от 3 грама мононатриев глутамат в чист вид, което просто е твърде невероятно да се случи. Друг е въпосът, че храните, в които обичайно тази съставка се добавя, сами по себе си съвсем не са особено полезни.

Без пукане на кокалчетата
Чували сте многократно, че пукането на кокалчетата е не само досадно, но и ужасно вредно за вашите стави, нали? Няколко нови изследвания преобръщат с главата надолу тези твърдения. Всъщност според учените пукането е добър показател, че ставите ви са „добре смазани“. „Ще прозвучи спекулативно, но ние смятаме, че ако човек може да пука кокалчетата си, това всъщност е показател, че ставите му са здрави. И обратното – ако не може, това е знак за задаващи се ставни проблеми“, казва Грег Каучък, известен изследовател и преподавател по рехабилитационна медицина от Университета в Албърта.

Детоксикираща диета
Почти със сигурност няма да откриете жена, която да не се е подлагала на диета, с която „да изхвърли токсините от организма си“. Бъдете реалисти – никой не се нуждае от детоксикация, освен, ако не е бил отровен, разбира се. Всеки от нас разполага с отлична система, която пречиства вредните вещества, които по някакъв начин попадат в тялото ни – това са черният дроб и бъбреците. Докато бъбреците филтрират кръвта ни и премахват всички остатъци от храната, която консумираме, то черният дроб ни пречиства от лекарствата и химикалите, които сме поели. Тези два органа са най-мощната естествена детоксикираща система.

Обезмаслени продукти
Мазнините, точно както протеините и въглехидратите, са жизнено необходими на нашия организъм. Затова замяната на обичайните сирена и млека с техния обезмаслен аналог съвсем не е най-добрият начин да намалите калориите в храната си. Още повече, че в много от тези продукти недостатъчната хранителна стойност е компенсирана с повишено съдържание на захар, която е по-вредна за здравето. /clubz.bg

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *