Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

Полезни храни при проблеми с щитовидната жлеза

Щитовидната жлеза е изключително важен орган в тялото, въпреки малките си размери. Хормоните на щитовидната жлеза контролират есенциални функции в организма. Тя поддържа баланса в теглото, регулира метаболизма, контролира сърдечносъдовата дейност, влияе върху зрението и нивата на енергия в тялото.

Ако сте непрекъснато стресирани, изморени, отпаднали и без енергия, ако не можете да отслабнете въпреки усилията – може да страдате от намалена функция на щитовидната жлеза или хипотиреоидизъм.

Нарушенията във функцията на щитовидната жлеза в наши дни са много често срещан проблем, особено при жените. Този проблем придобива световни размери. Според изследванията 1 на всеки 3 до 5 жени страда от някаква форма на нарушена функция на щитовидната жлеза. Най-често това е намалената ѝ функция.

Хормоните на щитовидната жлеза играят важна роля за контрола на много процеси в тялото. Най-лесно бихте могли да забележите дали нещо с щитовидната ви жлеза не е наред, ако сте перманентно отпаднали, мудни и трупате килограми без да сте увеличили приема на храна.

Наред с терапията, която ендокринологът ви ще препоръча е добре да включите и определени храни в менюто си, които имат доказан положителен ефект при страдащи от хипотиреоидизъм.

Ябълки

В ябълките се съдържа важният и полезен за щитовидната жлеза пектин. Той има свойството да неутрализира вредни метали като живака. Това причинява потискане на функцията на щитовидната жлеза, тъй като тя погрешно регистрира молекулите на живака като молекули йод (необходим за функционирането ѝ).

Водорасли 

Във водораслите се съдържат големи количества йод, който е необходим на щитовидната жлеза в контрола на енергията в организма и нейното трансформиране

Бразилски орех

В бразилския орех се съдържат добри количества селен, нужен на щитовидната жлеза, за да превръща свободния хормон Т4 в активен Т3. Селенът има още противовъзпалителни свойства, които потискат възпаленията в паренхимната тъкан на щитовидната жлеза.

Пилешко

Пилешкото месо е по-бедно на наситени мазнини, което го прави подходящо предвид забавения метаболизъм при наличие на понижена функция на щитовидната жлеза.

Кисело мляко

Киселото мляко е богато на витамин D, нужен за контрола на метаболизма. Този витамин има влияние и върху нивата на енергия в тялото и подобрява имунната функция.

Сьомга

Мазните риби са полезни за здравето и функцията на щитовидната жлеза. Наситените мастни киселини в тяхното месо потискат възпалението, контролират теглото и регулират секрецията на тироидни хормони. az-jenata.bg

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *