Home-p1-970×90
Home-p1-970×90

Спорт, пълноценен сън, хубава храна и витамини срещу пролетната умора

Пролетта съвсем наближи и това ни напомня, че трябва да помислим не само за промяна по отношение на гардероба си, но и за начина на живот, който водим. Пролетната умора е често срещана. Смяната на сезоните трябва да бъде подкрепена с повече спорт, пълноценен сън, хубава храна и много витамини. Освен витамини D и C, вижте кои други могат да ви помогнат при пролетна умора.

Витамин В12
Недостигът на витамин В12 може да доведе до силна умора. Така че, ако страдате често от това неразположение, добре е да увеличите приема на този така важен витамин. Витамин В12 участва в процеса на превръщане на въглехидратите в енергия.
Когато не получавате достатъчно от него и въглехидратите не се усвояват както трябва, умората ще бъде ваше ежедневие. Витаминът също така благоприятства и функциите на храносмилателната система. Може да си го набавите чрез хранителни добавки или консумирайки повече пилешко месо, яйца, риба и мляко.

Витамин В6
Витамин В6 е не само важен за повишаване и поддържане на добри нива на енергия, но също така спомага за поддържането на добра умствена памет и нервна система. Ако освен умората ви липсва и концентрация, добавете този витамин към ежедневното си меню.
Къде се съдържа в добри количества? Хапвайте риба, пълнозърнести храни, червено месо.

Фолиева киселина (витамин В9)
Фолиевата киселина е друг важен витамин, който може да ви помогне да преборите пролетната умора. Ако правите опити да забременеете, хубаво е да си осигурите достатъчно от нея. Обикновено свързваме фолиевата киселина с бременността и аномалиите, рискът за които намалява в резултат на навременния й прием. Но тя играе важна роля и в това да бъдем в добър баланс и да сме енергични. Храни, богати на това вещество, са боб, спанак, авокадо и други.

Витамин К2
Витамин К2 е другият витамин за повече енергия, който ще ви помогне при пролетната умора. Това е витамин, който може да допринесе за цялостното чувство на жизненост и когато се комбинира с други витамини от този списък, ни кара да се чувстваме в добра форма.
Витаминът е важен и за поддържането на здрави кости и намалява риска от появата на остеопороза. Съдържа се в листните зеленчуци, зеления чай, броколите, брюкселското зеле и други.

Витамин А
Витамин А е важен за поддържането здравето на кожата, очите, за повишаване на енергийните нива, но и за поддържане на един добър имунитет. Вашата нервна система би била небалансирана, ако допуснете дефицит на витамин А.
Този мощен антиоксидант забавя процесите на стареене и особено стареенето на кожата. Всеки иска да посрещне пролетта с повече енергия, позитивна нагласа и свеж вид. Ето защо добавете в менюто си повече витамин А. Съдържа се в добри количества в храни като сладки картофи, черен дроб, моркови, пъпеш, манго, домати и други.

Витамин Е
Витамин Е също действа като антиоксидант в тялото, което е и основна причина да ни помага да бъдем енергични. Когато допускаме дефицит на този витамин, свободните радикали нанасят редица щети в организма, което ни кара да се чувстваме уморени.
Може да си го набавите, хапвайки по-често слънчогледови семки, бадеми, фъстъчено масло, спанак или чрез хранителни добавки.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *