Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

Стотици пътуващи ученици, учители и персонал от хотелите в шок, линията Гоце Делчев-Огняново спира от 15 февруари

Жители на селата Огняново, Балдево, Марчево и Гърмен са изпаднали в тотален ужас, а причината е, че тихомълком бившата от времето на тоталитаризма държавна, а от 25 години частна превозваческа фирма „Динамо“ прекратява от 15 февруари изпълнението на автобусната линия Гоце Делчев-Огняново. Поне 50 ученици от четирите села всяка сутрин ползват тази линия до гимназиите и основните училища в Гоце Делчев. Освен тях в обратна посока пътуват учители от Гоце Делчев до училищата в Гърмен и Огняново. Тази линия ползват и доста камериерки, които работят в частните хотели на огняновските хотели и спа центрове.

Дали това е краят на злощастната превозваческа фирма „Динамо“, питат се местните жители. Още преди година линията, крайният маршрут на която беше Огняновските минерални бани, съкрати отиването си дотам и се ограничи само до Огняново и Балдево. Доста преди този момент фирмата съкрати и няколкото кондуктори в автобусите, които продаваха билетите, и тази дейност бе прехвърлена на самите шофьори, което забавяше значително времетраенето на пътуващите ученици и работници.

Преди три години фирма „Динамо“ се замеси в огромен скандал, когато от претъпкан стар автобус, изпълняващ курс от Огняново за Гоце Делчев, на кръговото кръстовище преди града на завоя се отвори вратата и падна момиче, чиито крака бяха прегазени от гумите на автобуса. Тогава десетки ученици правиха протестни митинги на автогарата на „Динамо“ за вземане на мерки срещу злополуки от стари возила.

Малко по-късно, както „Струма“ първа писа, управата на „Динамо“ продаде собствената си автогара на фирма „Меркез“ преди две години заради дългове. Преди доста повече години тя продаде и най-апетитния си терен на входа на Гоце Делчев, където в момента се намира магазина на „Lidl“. Това обаче не подобри материалното състояние на автобусната база на фирмата. Лека-полека тя се отказа от почти всички автобусни линии, които изпълняваше по селата в региона, които са рекордни на брой в областта – 71. Те съответно бяха поети от частни превозвачи, каквито в района не липсват.

Сега след отказа на „Динамо“ да обслужва една от най-натоварените линии Гоце Делчев-Огняново ученици, родители и работещи от четирите села и от Гоце Делчев са много притеснени от липсата на алтернатива. Не е ясно кога и кой – община Гоце Делчев или Гърмен, ще насрочи конкурс за нов превозвач.

КОНСТАНТИН ПАШКУЛЕВ

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *