Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

Стъклото на колата се запотява. Как да го избегнем?

Всеки шофьор рано или късно се сблъсква със запотяване на стъклата в колата му. А това никак не е малък проблем, защото лошата видимост влияе и на безопасността. Ето обаче как може да бъде решен той.

Защо се запотяват стъклата?

Отговорът е – заради разликата между температурата в салона на автомобила и на улицата. В колата е по-топло, отколкото навън, затова влагата се кондензира на по-студените стъкла. Друга основна причина са хората в салона, тъй като те дишат и съответно обилно насищат въздуха с влага.

Възможно е, разбира се, да има и проблем с климатика на автомобила. До това води некачествен ремонт на въздуховодите, които вървят от блока на климатичната система към дефлекторите. Те може да бъдат неправилно монтирани, а някои от елементите им увредени. Тогава кондензът няма къде да отиде и прониква в купето. И колкото е повече влагата, толкова повече са потят стъклата.

Проблем също е и превозването на хора, употребили повече алкохол. При тях отделянето на пот е по-голямо, увеличава се и пулсът им. Така в салона прониква влага, а това все пак е затворено пространство и насищането на въздуха с пара става доста бързо. Неслучайно запотените стъкла привличат внимание и на полицаите на пътя, които дебнат за употребили алкохол шофьори.

Как да се борим?

Най-простият вариант е да се изсуши въздухът. За целта се използва климатикът, който бързо прави точно това. Може да се промени циркулацията на въздуха в салона, като се насочат дефлекторите към стъклото, което ще увеличи скоростта на процеса. Задължително трябва да се следи за състоянието на филтъра в купето – ако той е задръстен или влажен, трябва веднага да бъде сменен. Иначе стъклата ще продължат да се запотяват.

На пазара също така се предлагат и редица методи за борба с проблема – аерозоли, салфетки или специална течност, пише trafficnew. Те образуват тънък слой върху стъклото и не позволяват на влагата да остане върху него. Задължително обаче е предпазните средства да бъдат нанесени върху суха повърхност, иначе няма да свършат работа.

Някои по-старите шофьори използват и „бабешки“ рецепти. Една от тях е смес между глицерин и спирт, която обаче трябва да бъде в специално съотношение – 1:10. Тя се нанася на стъклото, но път има сериозен проблем – правят повърхността много мазна и това съответно влошава видимостта, особено нощем.

Продава се и специално тънко фолио – подобно на това, която се използва за тониране на прозорците. Същото се слага и на каските на автомобилните пилоти. Неговото поставяне обаче трябва да се извърши в специализиран сервиз, защото иначе под него се появяват мехурчета и резултатът няма да ви зарадва.

През есента и зимата в колата често попада вода или сняг, които при изпаряването си в следствие на покачването на температурата се превръщат в конденз върху стъклата. Така че задължително трябва да се премахва влагата от салона, доколкото е възможно. Изтръсквайте си краката от снега, преди да седнете в колата, а също така редовно почиствайте стелките.

Впрочем, влагата може да проникне в автомобила и заради лошо закрепени уплътнения на влатите, така че проверете и тяхното състояние. Най-важното е вътрешното пространство да бъде сухо и така да се намали риска от запотяване.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *