Home-p1-970×90

УЖАСЕНА МАЙКА ОТ БЛАГОЕВГРАД: Спасете бебето ми, обърках лекарствата

Майка на 9-месечно бебе от Благоевград се обърка и вместо лекарствен сироп, изписан от педиатър за алергия, му даде висока доза витамини. Вместо сироп „Ериус“ бебето поело 10 капки наведнъж от витамин D, от който дневната доза е 2 капки. Силно притеснена, късно вечерта майката потърсила Спешна помощ. Бебето е прието в спешно отделение на благоевградската болница, където е извикан консултант по детски болести.

„Касае се за рядко срещан случай на невнимание. След предприети спешни действия състоянието на детето е стабилно”, каза началникът на детско отделение д-р Христина Марянова. „Предозирането с витамин D в конкретния случай не е опасно, бързата реакция на майката и лекарската намеса са своевременни. След преценка на състоянието бебето е освободено, не се налага болнично лечение”, поясни педиатърът. Д-р Марянова уточни, че по-дребните и ненаддаващи деца по-дълго приемат витамин D, а по-едрите и добре хранещи се по-рано спират приема.

„Приемът на деца с усложнения от остри вирусни инфекции след рязката промяна на времето е нормален, 15 пациенти се лекуват в момента в детско отделение, основна група са кърмачета и до 5-годишни – поясни д-р Марянова. – Деца с тежки усложнения на белодробни възпаление няма, типични за сезона са бронхиолитите и оплакванията от обща отпадналост с повишена температура, болки в гърлото и суха кашлица”.

СЛАВА ИВАНОВА

 

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *