HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Да укрепим организма срещу вируси и грип с храна

С началото на октомври започва по-сериозната обмяна на вируси и други болестотворни причинители сред хората. Това се дължи най-вече на затварянето ни в помещения в по-голямата част на деня. Запазването на доброто здравословно състояние зависи от грижите ни за имунитета, което е пряко обвързано с храненето ни.

Изключително важно е, за да преборим вирусите, преди да са нанесли по-сериозни щети на тялото, да му осигуряваме храни, богати на витамини, минерали и ценни нутриенти – неслучайно природата е дала най-богатото изобилие на продукти през есента и придържането към балансирано хранене в тази част на годината не е проблем.

Научните изследвания за взаимодействието на компонентите на храната и устойчивостта ни към простудни заболявания показват безспорно ползата на няколко продукта, това са чесънът и млечните произведения.

Чесънът съдържа селен, който е един от най-мощните антиоксиданти. При дефицит на селен силата на имунната система отслабва при инвазия на микроорганизми и е податлива на лошия ефект на стреса, затова и грижата ни следва да бъде насочена към осигуряването на този рядък микроелемент.

Сиренето е необходимо заради линолова киселина, която има свойството да подобрява имунитета. Предимството на млечните продукти като киселото мляко е, че съдържат ценни пробиотици, които действат благоприятно на храносмилането и укрепващо имунитета.

Млякото само по себе си е ценно и заради наличието на витамин D, който през студеното полугодие се синтезира в по-ограничени количества от организма ни заради недостига на слънчеви лъчи. Този витамин е важен не само за здравината на костите ни и доброто ни настроение, но и играе ключова роля в отговора на организма срещу грипоподобни причинители на инфекции на горния респираторен тракт, така че чашата топло мляко или дори само айран е препоръчително да присъстват в менюто не само за децата. 

Няма как да се радваме на здрав организъм, ако не му доставяме достатъчно храна, богата на витамин С, а този витамин се съдържа най-вече в цитрусовите плодове и пресните зеленчукови сокове и смутита.

Месото, предимно пуешко и пилешко, морските деликатеси и ядките, особено фъстъци, представляват и завиден източник на цинк. Докато витамин С подсилва възстановителните процеси в организма, този микроелемент буквално обезоръжава болестотворните микроорганизми, преди те да са започнали вредното си действие в него.

В случай че вирусите все пак покажат упоритост и са нарушили вътрешната хомеостаза на организма, чаят или лимонадата с джинджифил могат да ви тонизират. Разбира се, те удачно се комбинират и като допълнение на съставки и вкус с лимонов сок и мед.

Въпреки че данните за ползата от пилешката супа са противоречиви, специалистите продължават да я препоръчват за укрепване на организма при боледуване заради съдържанието на ценни хранителни елементи и антиоксиданти в нея, идващи най-вече от различни зеленчуци в нея.

Важно! Не забравяйте, че вирусите се пренасят два пъти повече от контактни повърхности, отколкото  директно по въздушно-капков път, затова повишете хигиената си – мийте по-често ръцете си със сапун, използвайте индивидуални кърпи за ръце, следете за редовното дезинфектиране на общи контактни повърхности като дръжки, клавиатури и др., проветрявайте и бъдете физически активни. Избягвайте да докосвате лигавиците на очите и носа с нечисти ръце, оттам е много по-вероятно да тръгне вирусната инфекция. Други важни елементи  към този микс в борбата срещу простудните заболявания и грипа са почивката и сънят.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *