Home-p1-970×90
Home-p1-970×90

Наказания в Спешното заради починал пациент

Уволнена е диспечерката от столичната спешна помощ, която записа грешния адрес, заради което линейка се забави фатално и мъж почина в началото на тази седмица. По думите на шефа на спешната помощ д-р Георги Гелев липсата на лекари е причина за бавната реакция на екипите. При друг случай поредно закъснение на линейка едва на коства живота на наш зрител, той чакал близо два часа спешен екип. Понеделник следобед, 80 годишен мъж колабира в хола си. Изпада в безсъзнание, съобщи БНТ.

В 16:10 часа е подаден сигнал към Бърза помощ от телефона на моя съпруг, линейката пристигна в 17.55 часа, твърди Ваня Вълева.

Доказано е, че около 7 минути е стандартното забавяне от момента на повикване за помощ през 112 до подаване на сигнала на диспечера на Спешна помощ.

Д-р Светла Богданова, зам-директор на ЦСМП „София“ – Адреса е приет в 16.20 минути, предаден е за изпълнение на екип в 17.44 часа. Това са 44+20 … един час. 18.00 часа са били на място – след 1 час и 50 минути.

Съжалявам много, но реално погледнато това е възможността. Не е имало нито един свободен екип, заяви д-р Светла Богданова, зам-директор на ЦСМП „София“.

В този ден са приети 222 спешни и неотложни сигнала, 128 са обслужени, 34 са прехвърлени за следващата смяна, а 60 се отказали да чакат. Средното закъснение било между час и час и 30 минути. И ако пак се доверим на математиката – Ваня и нейният баща, могат да се считат за късметлии. Линейка все пак е дошла. Сега мъжът е в реанимацията на ВМА.

За нуждите на София са необходими 60 дежурни екипа по стандарт, най-често на работа има между 10 и 15. До пациентът трябва да се стигне за 8 минути. 

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *