Home-p1-728×90

Внимание! Витамин С не е панацея за настинките

Много хора до такава степен се увличат в употребата на витамин С, че често прекаляват с дозата, без да си дават сметка, че това може и да навреди. Затова трябва да имате предвид някои разпространени заблуди, касаещи този наистина полезен витамин, пише zdrave.to. 

Експериментално е доказано, че приемът на витамин С с профилактични цели няма да ви избави от простудата. Затова е безсмислено да го приемате в увеличени дози цялата есен и зимата. Освен това трябва да знаете, че от една страна, аскорбиновата киселина е необходима на всеки човек, но ако я употребявате, трябва да се вземе предвид възрастта, обмяната на веществата и наличието на хронични заболявания.

А дори и сезонът. Научете каква е дневната потребност от витамин С. За  децата до една годинка тя е 30-40 мг на ден; за децата от годинка до 6 години – 40-50 мг на ден; за учениците – 25-75 мг на ден; за тийнейджърите и по-големите ученици – 25-75 мг на ден; за възрастните – 50-10 мг на ден; за бременните жени – средно по 100 мг на ден; за кърмачките – 80 мг на ден.

Митът, че аскорбиновата киселина може да излекува простуда, възникна през 70-те години на миналия век и беше развенчан преди няколко години. Резултатите от няколко изследвания, проведени в чужбина, показаха, че витамин С в големи дози може да съкрати продължителността на болестта само с половин ден.

Затова не разчитайте, че този витамин ще ви изправи на крака. Това съвсем не означава, че витамин С не е нужен при простуда, просто е достатъчно да го пиете с мярка. 

Още една заблуда гласи, че витамин С никога не е в повече. Защото злоупотребата с него може да доведе до предозиране, като най-безобидните симптоми са прилошаване, повръщане, диария, главоболие, безсъние и повишена възбудимост. Понякога обаче предозировката може да предизвика нарушения на функциите на бъбреците и задстомашната жлеза. 

Истина е обаче, че аскорбиновата киселина разрушава зъбния емайл. Затова приемайте този витамин много предпазливо, ако сте с чувствителни зъби. Освен това аскорбиновата киселина разяжда стомашната лигавица. Предвид всичко това е по-добре да приемате този витамин във вид на напитка със сламка, и то само след ядене.

Следващата заблуда гласи, че можем да наситим организма си с този витамин, ако през лятото ядем много плодове, особено горски. По принцип всички витамини се изкарват от организма само след 5 часа. А витамин С е водно разтворим, затова концентрацията му в кръвта се нормализира 4 до 6 часа след прием дори на най-ударната доза.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *