Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ за асансьорите

* В кабините на асансьорите в жилищни сгради трябва да има стикер, поставен от органа за технически надзор, който е извършил последния технически преглед. Върху стикера е записан регистрационният номер на органа, извършил техническия преглед, датата на извършване на прегледа и годината, през която трябва да се извърши следващият периодичен преглед. Стикерът трябва да е здраво закрепен, а обозначенията върху него трябва да са ясни, четливи и незаличими.

Пример: 

Рег. № 723

Дата на технически преглед: 17.05.2016 г.

Следващ технически преглед: 2017 г.

* В кабините на асансьорите, в които пътуват хора, трябва да има здраво закрепена табела, която съдържа: указание за ползване на асансьора и за поведението на ползващите го при спиране/засядане и/или друг видим технически проблем; забрана за самостоятелно ползване на асансьора от деца до 7-годишна възраст; номера на телефона, на който да се съобщава за забелязани неизправности, аварии или за необходимост от освобождаване на пътници.

* Чести неизправности:

– движение на кабината при отворена шахтна или кабинна врата;

– счупено или липсващо стъкло на шахтната врата;

– отклонение от точността на спиране на кабината по-високо или по-ниско от 50 мм от нивото на етажната площадка;

– липса на осветление в кабината;

– затваряне на вратата рязко, а не плавно;

– силен и/или несвойствен шум при движение.

* Причини за аварийно спиране /засядане/ на асансьора:

• спиране на захранването;

• активиране на предпазните устройства;

• нерегламентирано натискане на бутон „СТОП“.

* Действия при аварийно спиране/засядане:

– Запазете спокойствие;

– Позвънете на посочения в кабината телефон на поддържащата фирма и дайте информация за адреса, на който се намирате;

– Изчакайте идването на техниците от поддържащата фирма;

– Спазвайте техните указания.

• Не предприемайте действия за самоспасяване. те застрашават живота ви!

ВНИМАНИЕ!!! Не всяко аварийно спиране на асансьора е свързано с наличието на технически проблем и/или неизправност!

Важно е да знаем, че:

* За безопасност и комфорт при аварийно спиране на захранването в кабината задължително трябва да има монтирано аварийно осветление;

* За бързото отстраняване на неизправността в шахтата трябва да бъде инсталирано осветление /шахтно осветление/;

* За бърза и сигурна връзка с поддържащата фирма в кабината трябва да има монтирано разговорно устройство за двустранна връзка. Същото не може да послужи за разговори с други лица извън поддържаща фирма.

WWW.DAMTN.GOVERNMENT.BG

КАМПАНИЯТА СЕ ПРОВЕЖДА ПОД ЕГИДАТА НА МИНИСТЪРА НА ИКОНОМИКАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *