Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

Как да предпазим организма си от претоварване през отпуската

В сезона на отпуските повечето хора те устремяват към морето. Как да използваме времето си за почивка разумно, за да не получим точно обратния ефект, е въпрос, който си задаваме всяка година през лятото.

Какво се случва с организма ни край солените вълни. Къпането с морска вода се нарича таласотерапия.

При допира на морската вода до кожата се образуват отрицателни йони, които тонизират организма, отмиват раздразнителността и отпадналостта. Те се сменят с отлично настроение, бодрост на духа и умствена работоспособност. Плуването пък подобрява състоянието и тренира сърдечно-съдовата и дихателната система, намалява риска от появата на варикозно разширени вени, подобрява състоянието на ставите, укрепва и развива мускулите, помага за съхраняването на гъвкавостта на гръбначния стълб, усилва обмяната на веществата и имунитета, стимулира всички жизнени функции. Най-подходящото време за къпане в морето са сутрешните часове и в късния следобед. Къпете се не по-малко от 1,5 часа след умерена закуска. Ако сте похапнали стабилно на обяд, къпането трябва да е след три часа. Тук идва ред на една лоша новина – много е вероятно след почивката да се върнете с няколко килограма отгоре, въпреки неимоверните усилия, които сте положили да ги смъкнете преди това. Как да го избегнете – след плуване не се нахвърляйте веднага върху храната: организмът още продължава да гори калории, използвайте този ефект пълноценно. Друго, с което ще си спестите здравословни проблеми – прегрели от слънцето не се хвърляйте рязко във водата. Влизайте бавно, като мокрите горната част на тялото, постепенно привиквайки към температурата на водата.

Препоръчваме ви и друг вид терапия. След къпане се разходете по нагретия плажен пясък. Това е псамотерапия – лечение с горещ пясък. Тя е известна от древни времена и е отлично средство за активизиране на обмяната на веществата и подобряване на кръвообращението, снемане на стреса, облекчаване на заболявания на опорно-двигателния апарат. Пясъкът е прекрасен природен масажор, дава отличен пилинг-ефект, прави кожата по-гладка. Много полезно за кожата и нервната система е след плуване да легнете на края на прибоя, където вълните завършват своя път. Преминавайки през вас те ще масажират вашето тяло, това е отлична оздравителна процедура. Стимулирайки имунитета, отдихът на море е отлична възможност да закалите себе си и вашите деца. Калявайте децата си в морето, а не като ги поливате със стоплена на пясъка в бутилки почти вряла морска вода. Това има точно обратния ефект.

Така прекаран отпускът ще ви зареди с бодрост и здраве за цялата година. Стига да не е гарниран с преяждане, препиване и недоспиване.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *