Home-p1-728×90
Home-p1-728×90

Лекарите от Благоевград спасиха трима натровени, приети са в реанимация, сред тях и детенце

Три случая на натравяне, сред тях и 4-годишно момченце, са приети едновременно в реанимация на благоевградската болница. Новината бе потвърдена от директора на МБАЛ – Благоевград д-р Огнян Митев. „Касае се за инциденти, които не са свързани помежду си, мъжът и жената са приети вчера на обяд, а детето няколко часа по-рано”, поясни д-р Митев.

„На 4-годишното дете е оказана първа помощ от дежурния екип в спешно отделение, извикани са по спешност и педиатри. Малкият пациент е приет снощи около 20,00 часа със симптоми на остра интоксикация, след като погълнал неуточнено количество сироп панадол”, каза д-р Митев и уточни: „Тази суспензия е с приятен ягодов вкус, съдържа парацетамол и понижава температурата. Доколкото разбрах, детето е лекувано за оплаквания от остра вирусна инфекция, шишенцето му е било познато, както и приятният вкус. Силно притеснени, родителите потърсили консултация, те нямали представа точно колко е погълнало детето им, половината шишенце от 100 мл било празно, но то се чувствало добре. Нежеланите реакции при отравяне обаче са непредвидими. Предприети са спешни действия с промивки на стомаха на детето и е оставено под лекарско наблюдение поради риска от алергична реакция, включително астма. Надвишаването на посочената доза в ранна детска възраст може да увреди черния дроб. Ако мислите, че детето ви е приело повече от препоръчаната доза, незабавно потърсете лекарска помощ, дори и ако то се чувства добре”, посъветва д-р Митев.

Още два случая с медикаментозно отравяне са под активно лекарско наблюдение в реанимация. 52-годишна жена от Благоевград е в тежко състояние, след като погълнала в дома си над 30 таблетки „Рисар“, лекарство за успокоение. Провежда се интензивно лечение за овладяване силната интоксикация на организма й.

И 51-годишен мъж е приет вчера на обяд в реанимация. Той погълнал 10 таблетки „Диазепам“, но не е губил съзнание. Оказана му е първа помощ от екип на Спешен център – Благоевград и с линейка е транспортиран до болницата.

Горещините влияят не само на физическото здраве, но и на психиката, само за 10 дни в реанимация са приети 4 случая на умишлено отравяне с медикаменти, сред тях в най-тежко състояние е 28-годишен благоевградчанин, който погълнал опасен коктейл от алкохол и медикаменти и изпаднал в кома, състоянието му вече е стабилизирано и е освободен за домашно лечение.

Коментар с Facebook

Свързани новини

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *