
Интернет техникът Велизар Емилов от Кюстендил преди дни остана без продукти за вечеря, след като с изненада установи, че 1000 лева в картата му, с която пазарувал, били блокирани и са изчезнали. „Става дума за една глоба отпреди 10 години, която ми наложиха от Районното управление на МВР в града, докато работех в един компютърен клуб. Стана сбиване, повиках полицията, разтърваха ги, но се оказа, че имало замесени непълнолетни, и затова ме глобиха с 1000 лева. Но аз няма как да им проверявам личните карти, когато идват в компютърния клуб, нямам това право по Закона за личните данни. Обжалвах глобата пред Районен съд и оттам отмениха санкцията ми от 1000 лева. Спечелих делото“, заяви Велизар.
Кюстендилецът решил, че всичко е приключило, когато обаче, проверявайки списъка с длъжниците, разбрал, че фигурира там. „Отидох в НАП, оказа се, че това дело не е пратено там, и глобата от това наказателното постановление си стои. На 2-3 пъти им носих съдебното решение, имам дори и входящи номера. На по-късен етап глобата беше вдигната, дори получих постановление, че санкцията е отменена. В един „красив” момент обаче сметката ми е запорирана. Отидох в НАП, казаха ми, че санкцията е премахната. Оттам стигнах до банката, а те ми казаха, че запорът е от НАП, и аз попадам в един омагьосан кръг“, добавя младият мъж.
„Никой не знае къде е грешката, но мисля да се посъветвам с адвокати. Не знам как ще продължа, в момента се опитвам да си намеря парите, които ми липсват, това са 1000 лева, това са две, да не кажем три минимални заплати. С тях си храня семейството. Парите, никой не знае къде са. Двете институции си прехвърлят топката. Вариантите са, че или в банката са спали, или някой не си е свършил работата. В крайна сметка аз имам запор на сметката, изтеглени са 1000 лева. Това са си загуби, аз се разнасям от институция в институция, обедната почивка си я пропускам за поредното ходене, дори не съм ял“, казва ядосан Велизар.
От „Уникредит” се ангажираха да проверят случая. „ Ние изпълняваме закона, след като при нас е пристигнало съобщение за запор, ние сме длъжни в тридневен срок да го направим. Вариантите са два, може би НАП са пропуснали да ни изпратят съобщението, че глобата е паднала, или пък то е изпратено, но ще пристигне по-късно“, коментира банкер.
Приходната агенция пък разполага с горещ телефон, който да се занимава с жалбите на гражданите. „Нека човекът да обясни случая, за да можем да реагираме, да проверим. Може пък глобата да е обжалвана на втора инстанция и там да е уважена“, заявиха данъчни специалисти.
ГЕРГАНА ИВАНОВА