Ако видите тези проблеми в колата си, замислете се за нова

Рано или късно идва момент в който е време да сменим стария си автомобил. Много собственици отлагат избори на нов, по различни причини. Дали от сантимент или поради финансови обстоятелства, това налага често да се правят ремонти, които да “закърпят” положението за известно време, пише glas.bg. Понякога обаче, повредите може да са толкова големи,че  това да е нерентабилно. Тогава е  по-добре да се помисли за  покупка на ново “МПС”. Ето някои от възможните проблеми:

Непоправими проблеми

Това, което може да ви подскаже, че е време да смените автомобила са, „непоправимите проблеми“. Това са редки и скъпи ремонти, които изискват много и допълнителна работа. 

„Става дума, например, за течове от покрива, повреди в рамата и сериозно огънати врати – всички това са неща, с които повечето механици дори няма да се захванат“, казва Василиаускас от компанията CarVertical.

Ръжда около основните агрегати

Анди Грегъри е мениджър връзки с обществеността на компанията Heritage Parts Center, който доставя части за класически Porsche и VW. Едновременно с това той е и голям фен на автомобилите, като предупреждава, че корозията по най-уязвимите системи на превозното средство води до сериозни проблеми. 

„Многото ръжда около точките на закрепване на двигателя или окачването често не си заслужава ремонта и от финансова гледна точка“, категоричен е Грегъри.

Звуци от двигателя

Автомобилите често издават звуци, които подсказват за техните проблеми. Някои от тях лесно може да бъдат отстранени. Но ако шумовете идват от двигателя, трябва да бъдете особено внимателни. 

„Това може да бъдат износени лагери, причинени от нередовна смяна на маслото. Ако колата ви започне да издава шумове от двигателя, който е нейното сърце, може би е време да се откажете от нея“, съветва специалистът.

Смесване на масло и вода

Грегъри е категоричен, че подобни симптоми подсказват, че животът на двигателя е към края си. 

„Уплътнението на главата на двигателя държи маслото и антифриза разделени. Ако то се скъса и те се смесят, когато свалите капачката на маслото ще видите една кремообразна смес. В случая ремонтът е доста трудоемък и понякога може да доведе до бракуване на мотора, а оттам и на автомобила“, поясняват експерти.

Проблеми със запалването

Когато неуспешното стартиране на двигателя се превърне в постоянно повтарящ се симптом, трябва да сте наясно, че има вероятност проблемът да е сериозен. 

„Може да завъртите ключа и да не чуете нищо. Не е изключено обаче двигателя да издаде тропащ или тракащ звук, или пък изобщо на не реагира. Повредата може да бъде нещо дребно, но може и да е началото на края“, казва Уилсън.

Скъпи ремонти

Идеята да извадите повече пари за ремонти, отколкото струва колата ви, никога не е добра. Същото понякога се отнася и за отстраняване на повреди на горе-долу същата стойност, каквато е тази на автомобила.

Остарели функции

Някои функции и системи са твърде важни, но в един момент започват да не вършат работа, защото са заменени от нови. Не става дума за отопляеми седалки и круиз-контрол, а за странични въздушни възглавници, система за контрол на стабилността и за следене на слепите зони. Тяхната липса може да постави под риск безопасността на возещите се в автомобила.

Страх от катастрофа

Това е малко субективно, но пък може да служи като надежден факт, че превозното ви средство е близо до своя край, информира Аутомедия. В случая имате е лошо усещане, че колата ви ще се счупи, преди да стигнете до мястото, към което сте тръгнали. 

„Не забравяйте, че целта на автомобила е да улесни живота в ежедневието ви. Ако не можете да стигнете дори до магазина, без да светне лапата на двигателя или да се чудите, защо мирише на масло и бензин в колата ти, по-добре се отървете от нея“, казва Рейна.

Течове

Някои от течовете могат да бъдат отстранени с относително бърз ремонт, но когато те станат правило, а не изключение, трябва да сте наясно, че краят на автомобила ви може да е близо. 

„Когато видите локва под колата си всеки път, след като отидете при нея, не е изключено да има теч в механиката. Той може да бъде диагностициран доста трудно, а по правило – щом един компонент започне да тече, други може скоро да го последват“, казва Маккензи.

Проблеми с трансмисията

Всеизвестен е фактът, че ремонтът на трансмисията може да бъде много скъп и сложен. Затова и понякога не си заслужава той да се прави. 

„Ако колата ви започне да придърпва, когато скоростната кутия сменя предавките, значи сте в началото на края. За съжаление, в наши дни ремонтът на трансмисията често струва повече от самия автомобил“, обяснява Маккензи.

Течове

Някои от течовете могат да бъдат отстранени с относително бърз ремонт, но когато те станат правило, а не изключение, трябва да сте наясно, че краят на автомобила ви може да е близо. 

„Когато видите локва под колата си всеки път, след като отидете при нея, не е изключено да има теч в механиката. Той може да бъде диагностициран доста трудно, а по правило – щом един компонент започне да тече, други може скоро да го последват“, казва Маккензи.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *