HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Ако цял ден сте на компютъра, непременно прочетете това

Болки в кръста, схващане в гърба, разширени вени, влошено зрение – това са само малка част от оплакванията на момичетата, които прекарват поне по 8 часа на компютъра.

Всички знаем, че трябва редовно да си почиваме, да се разхождаме и какво ли още не, за да избегнем неприятните последици, но истината е, че малко от нас го постигат. За да направим работата си по-безвредна за физическото ни състояние, можем на направим няколко неща. Ето какво:

Настройте монитора си

Много е важно мониторът да е разположен на нивото на очите. Ако е прекалено ниско и стоите предимно наведени, мното е вероятно след време да изпитате болки в областта на врата и гърба. Ако пък гледате нагоре, възможно е да страдате от сухота на очите. Използвайте специална стойка или дори куп книги и списания, върху които да поставите монитора си, като максималният ъгъл, под който трябва да гледате надолу, е равен на 10 градуса.

Пийте повече вода
Нуждата на тялото да остане достатъчно хидратирано е от огромна важност за това да имате повече енергия през целия ден. Пиенето на повече вода е съвет номер едно във всяка диета, а в допълнение към това ще ви осигури и по-хубава кожа. За да се уверите, че пиете достатъчно, докато сте на работа, се снабдете със стъклена бутилка, която постоянно да стои върху бюрото ви и да бъде пред погледа ви.

Разхождайте се
Малките разходки на всеки час ще ви предпазят от схващания. Дори да се състоят единствено от обиколка на офиса или съседните бюра, не трябва да ги забравяте. Ако се улавяте, че рядко ставате от компютъра и в резултат на това изпитвате болка, изтеглете си приложение, което да ви подсеща. На всеки час телефонът ви ще ви известява, че трябва да се разтъпчете. В допълнение към него можете да инсталирате такова, което ви подсеща да пиете вода и да не забравяте за предишния съвет.

Изкачвайте стълбите
Опитайте се да не използвате асансьора, за да се раздвижите през деня. Ходете и повече време пеш. Ако дома ви е на 2-3 спирки от офиса, не използвайте транспорт. В друг случай, спирайте автомобила си малко по-далеч от работното си място, за да се разходите. Дори малката разходка раздвижва мускулите и подобрява кръвообръщението, които страдат от седенето на бюро по цял ден.

Правете упражнения
Освен ходенето пеш и изкачването на стълбите, е добре да използвате малките си почивки, за да се раздвижите допълнително. Не е необходимо да се снабдявате с някакви специални уреди, достатъчно е да се разтегнете добре и да направите леки движения, като клякания, малки подскоци и напади.

Трик с шрифта
Един лесен трик ще облекчи натоварването на очите ви – уголемете шрифта. В случай, че пишете или четете с прекалено дребни букви, се напрягате излишно и присвивате клепачи, което е една от основните причини за главоболие след натоваерен ден. Колкото и изкушаващо да ви се струва прибирането вкъщи и разпускането със сериали, отново пред компютъра, старайте се да не започвате веднага след като сте прекрачили прага.

Мигайте
Ще кажете, че всички мигаме. Оказва се обаче, че докато работим пред компютъра ,трябва да го правим по-често, тъй като взирайки се в екрана, мигаме доста по-рядко и очите се изсушават. Също така се старайте да следвате правилото 20-20-20, или иначе казано на всеки 20 минути поглеждайте в точка на поне 20 см от вас в продължение на 20 секунди.

Оставете очите да отпочинат
Колкото и изкушаващо да ви се струва след тежък работен ден да си починете на дивана, гледайки нов епизод на любимия си сериал, по-добре го пропуснете. Дайте достатъчно почивка на очите си, тъй като взирането цял ден в монитора не само отслабва вашето зрение, но може да доведе до разстройство, известно като синдром на компютърното зрение, който може да причини сериозни проблеми с очите, като късогледство, конюктивит и перманентно главболие. /missbloom.bg

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *