Благоевградчани бойкотираха Черния петък, бум единствено при продажбата на ТV и лаптопи

Благоевградчани бойкотираха т.нар. Черен петък и оставиха вчера магазините без очаквания оборот. Дали заради най-ниските в страната заплати, заради нереално високите цени на дрехите и обувките, които се продават на централната търговска улица, или пък заради ниския процент отстъпка, обявен по витрините на лъскавите иначе бутици, но жителите на областния център равнодушно ги подминаваха и дори не се заглеждаха в табелите, обещаващи евтини стоки.

Само десетина магазина всъщност вчера бяха прибегнали до табелите с надпис „Black Friday”, под които най-често предлаганите отстъпки бяха 10% или 20%. На фона на високите цени на стоките, вътре нищожното намаление бе по-скоро отбиване на номер, отколкото реална въдица за купувачите. Например с отстъпката от 20% магазин за обувки в стария мол предлагаше домашни чехли за 38 лв. чифта. Съседният магазин за обувки и чанти на известен италиански бранд пък бе заложил на 50% отстъпка на всички стоки, но само на хартия – вътре обувки от 58 лв. се предлагаха за 35 вместо за 29 лв.

В другия мол най-големият магазин за дрехи на шведска верига, една от най-евтините в Европа, но не и в България, също разчиташе на голям оборот с предложение за 20% отстъпка. През целия ден вътре имаше само по няколко клиентки на ученическа възраст, които обаче минаваха апатично покрай щендерите с дрехи и не купуваха дори от единичните останали бройки до пробните на 1-ия етаж, където цените са малко по-евтини.

Същото бе положението и в двата маркови бутика за дрехи и обувки. Въпреки табелката, че всички стоки този петък са с 50% отстъпка, цените на повечето чанти не бяха мръднали и с 1 лев надолу в сравнение с миналата седмица, а с намаление се оказа най-вече миналогодишна колекция от мъжки кожени еспадрили, останалите модели бяха намалени символично с 10-20% или дори по-малко.

Реално истински Черен петък в Благоевград вчера имаше само в една оптика на главната улица, която единствена бе обявила по-сериозно намаление от 70%, но поради спецификата на стоката й вътре клиенти така и не влязоха.

Иначе за самия ден търговците се бяха приготвили с най-разнообразни заблуждаващи табели, според повечето от които предложеното намаление е твърдо и е за всички стоки вътре. Само двама от търговците се бяха сетили да сложат надпис „Намаление ДО -20%”, намекващ, че вътре може да има и стоки, поевтинели с 1% например. Най-абсурдните табели пък бяха закачени пред 2 магазина за обувки и за куфари – надписът „Black Friday бе допълнен с „петък, събота и неделя”, от което става ясно, че това е седмица с три петъка, но те далеч не са с очакваните намаления.

Реално „Black Friday” в Благоевград имаше само в магазините за бяла, черна, офис техника и IT на големите вериги. Въпреки че те пуснаха намаленията до 70% още преди 2 седмици, вчера опашка от 50 души чакаше отварянето на един от благоевградските магазини, а през целия ден вътре имаше по стотина клиенти. Според управителя Емил Велинов отстъпките от 30 до 70% са били за 90% от стоките, като в самия петък са били извадени още 800 артикула. Телевизори, лаптопи и мобилни телефони са били най-търсените стоки.

Според представително проучване, направено от социологическа агенция миналата седмица, в България 70% от стоките в Черния петък се пазаруват по интернет. Колкото и голям да е интересът към отстъпките обаче, все още сме на светлинни години от намаленията, които на този ден се правят в САЩ и Лондон – там миналогодишни колекции на известни брандове се разпродават за по 2-3 долара или паунда и хората пазаруват с чували.

ВАНЯ СИМЕОНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *