HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Броят на регистрираните туристи в хотелите и къщите за гости в Сандански е под 12%, в Мелник и Рожен положението е трагично – под 5%

Между 10 и 12 процента е пълняемостта на легловата база в хотели, частни квартири и мотели на база официално регистриран брой нощувки през изтеклата календарна година в община Сандански, или в касата на общината за 2017 г. постъпленията от туристическа такса от съществуващата база от над 3000 легла са в размер на 240 000 лева, показва справката. Остава, разбира се, и съмнението, че собственици на хотели и къщи за гости работят в сивия сектор, като не декларират пълния брой нощувки и по този начин си спестяват пари от туристическия данък, който се плаща месец за месец, а не наведнъж за цялата година. Още по-трагична е картината в  Мелник и Рожен, където заетостта  е под 5 процента. Все пак в сравнение с 2016 г. постъпленията през 2017 г. са с 10 хил. лв. повече, в бюджета на общината за 2017 г. заложените средства от туристически данък са в размер на 350 000 лева, или изпълнението е 68% процента.  За настоящата година заложените средства в проектобюджета на общината от туристически данък пак са в размер на 350 000 лева. 45 са хотелите в община Сандански, частните квартири и стаи за гости са с над 2000 легла, или общо над 3000 леглова база. 1.00 лев е таксата за туристически данък, която плащат  собствениците на хотели, за къщите за гости тя е 0.50 лв. за нощувка, но само за декларираните официално като заети места. Пълняемостта на хотелите и къщите за гости, което е в рамките на 12 процента, е нереално и крайно смешно, коментира цифрите хотелиерът Иван Атанасов. И допълни, че при такава заетост хотелиерите трябва да обявят фалит. Съветникът и председател на Сдружението на хотелиери и ресторантьори в община Сандански Иван Терзиев преди година направи искане към общинската власт 10 процента от сумата от туристическа такса да се инвестира за популяризиране на туризма. Предложението бе тази сума да остава в сдружението и с нея да се рекламират и популяризират туристическият продукт и услуги.

ЛИДИЯ МАНЕВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *