Димчо Станев, изпълнителен директор на “ЧЕЗ Електро България” АД: В ситуация на криза връзката ни с клиентите е от още по-голямо значение

Г-н Станев, клиентите на ЧЕЗ Електро вече получават сметките си за март, какъв е срокът за заплащането им от домакинствата в условията на продължаващото извънредно положение?

Срокът за плащане на сметките за електроенергия на битовите потребители продължава да бъде два пъти по-дълъг от нормативно определените в Общите условия 10 дни. Битовите ни клиенти могат да заплащат дължимата сума за консумирана електроенергия в рамките на 20 дни след издаване на фактурата за потребление от ЧЕЗ Електро. Във всяка такава фактура се съдържа информация за сроковете за плащане на задълженията.

Вече над 25% от клиентите на ЧЕЗ използват електронна фактура, която не само защитава личните им данни, но и се получава веднага след издаването й. Не се налага да чакате куриер да я донесе, няма значение дали сте осигурили достъп до пощенската си кутия – получавате електронно подписан оригинален документ, достъп до персонален онлайн архив и много други ползи.

Призовавам всички клиенти на ЧЕЗ Електро България да бъдат отговорни към плащанията на месечното потребление. От една страна, тези задължения ще трябва да бъдат платени в един момент и ако се отложи плащането сега, ще се натрупат две или повече сметки. Тогава задължението може да се окаже непосилно за съответното домакинство. От друга страна, сумите, които ние събираме от клиентите, след това превеждаме към производителите, ЕСО, разпределителните дружества и т.н. по веригата. Ако всички ние си плащаме сметките навреме, осигуряваме стабилност на енергийната система, редовни и качествени доставки.

Ако някой пропусне тези 20 дни, ще бъде ли прекъснато електрозахранването му?

Ние в ЧЕЗ се стараем да комуникираме с клиентите ни по различни канали и достатъчно често, за да не се стига до тази крайна мярка.

Ако клиент просрочи плащане, нашите служители напомнят за задължението като му се обаждат по телефон или изпращат съобщение – електронно, на хартия или със смс. След първото напомняне осигуряваме време на всеки клиент да погаси просрочената сума, напомняме повторно, предлагаме и гъвкави схеми за разсрочване на плащания.

Не само в условията на криза, за нас е важно да общуваме с клиентите си и съзнаваме отговорността, която сме поели. Преди няколко години осигурихме възможност за индивидуално договаряне на плановете за разсрочване, в зависимост от нуждите на клиента. Сега, предвид извънредното положение, сме създали организация заявленията да се подават електронно и по телефон, а самият протокол за разсрочено плащане може да бъде подписан с електронен подпис или на място в наш център за обслужване на клиенти.

Поради факта, че акцент в ежедневието ни в момента са мерките за ограничаване разпространението на коронавируса, е възможно потребители да забавят плащането на използвания ток. Какво правите, когато се установи забавяне на плащането?

Нашите клиенти, с малки изключения, подхождат отговорно и заплащат в срок дължимите от тях суми. Правим и много кампании за лоялните ни потребители. Както споменах, при забавяне на плащането на дължими суми за консумирана електроенергия, наши служители уведомяват клиентите по телефон, електронна поща или чрез писмо на хартиен носител, използвайки данните за контакт, с които разполагаме. Именно затова е много важно те да ни уведомяват  при настъпване на промяна – смяна на титуляр, телефон, имейл и т.н. Препоръчвам на всички наши клиенти, които ползват интернет, да изберат електронната комуникация с ЧЕЗ, не само във връзка с кризата, а по принцип. По този начин ще си спестят много време и усилия, комуникацията е по-надеждна и бърза.

„ЧЕЗ Електро България“ АД предлага услуга за проверка на сметка и получаване на известия за предстоящо прекъсване на захранването и чрез смс. Регистрация за услугата може да се извърши чрез еднократен sms на номер 170077, със съдържание цифрите на клиентския номер, който може да се намери във фактурата за електроенергия. След регистрация проверката на задължения се извършва с кратко съобщение с текст „smetka“ на 170077. А при наличие на забавено плащане, ние изпращаме съобщение до клиента със стойността на задължението.

Изискванията за ограничаване на социалните контакти по време на извънредното положение вече променят навиците на клиентите и при използваните начини за плащане. Какви са вариантите за плащане без посещение на каса?

И по отношение на разплащанията също се наблюдава тенденция за увеличаване на транзакциите от разстояние. Вече над 300 хиляди наши клиенти плащат безкасово. Предоставяме разнообразни начини за плащане по безкасов път – директен дебит или платежно нареждане, на банкомат, чрез интернет банкиране, през системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard.

В ситуацията на извънредно положение препоръчваме сметките да се плащат от разстояние, което намалява риска, както за нашите клиенти, така и за служителите, които работят в офисите. Безкасовите начини на плащане дават на клиентите достатъчно сигурност, спестяват им време и усилия и ги правят независими от мястото и работното време на касите за плащане в брой.

Призовавам всички клиенти към отговорно отношение в тези трудни за всички ни месеци и нека се свързват с нас активно, за да можем да бъдем максимално полезни.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *