В Спешна помощ откриват телефон за COVID-19

Спешна помощ въвежда специален телефон за пациенти с коронавирус. Причината е, че националната линия 112 вече прегрява от огромен брой обаждания. Така се създава риск хора в нужда да не могат да се свържат навреме със спешните екипи. За да заработи новата линия  се търсят студенти по медицина.

„Само за 2-3 часа се натрупват 60-80 адреса за коронавирус. И отделно са другите спешни адреси”, обясни говорителят на ЦСМП Катя Сунгарска, цитирана от NOVA.

За да се отвори такава линия обаче трябва да има кой да отговаря и на нея. „Набираме студенти по медицина, които да назначим на трудов договор, за да работят на телефони и да се отзовават само на COVID сигнали”, обясни Сунгарска.

И в момента, въпреки че работят извънреден брой екипи, от Спешна помощ признават, че понякога се бавят с часове, докато се отзоват на сигнал за коронавирус. Причината – пълната дезинфекция, през която преминават и медиците, и линейката. 

Ако продължи да расте броят на сигналите, то забавянето ще стане още по-голямо, казват лекарите. И споделят и другото си опасение – медицинските екипи да намелят. Само за последните два дни те са с 2 по-малко. Заради катастрофи, след които лекарите се превръщат в пациенти.

„Най-честите причини за инциденти са при преминаването на червен сигнал с включена сигнализация и поне един шофьор не прави път. Така се стига до сблъсък”, обясни Радослав Георгиев, ръководител “Автобаза” в ЦСМП – София.

Така в този момент в сервиз има 11 линейки, а ремонтът понякога отнема месеци. В Спешна помощ има само няколко резервни линейки, които екипите могат да използват след като станат инциденти. Ако обаче и те се счупят, медиците остават с вързани ръце.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *