HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Гаф на КЗП спести на 2-звезден хотел в Банско, представящ се за 4-звезден, глоба от 10 000 лв.

Изпуснат срок от страна на Комисията за защита на потребителите да състави акт на хотел в Банско, прилагащ нелоялна търговска практика, доведе до отмяна на наказателното постановление от 10 000 лв. Солидната имуществена санкция бе обжалвана в Районен съд – Разлог и отменена от магистратите поради факта, че актът на нарушителя е издаден след изтичане на законоустановения тримесечен срок за това. Съдът счете, че това е достатъчно основание за отмяна на наказателното постановление, въпреки безспорните доказателства за наличие на нарушение.

Санкция от 10 хил. лева е наложена на фирма “Аспен Банско” ЕООД, представлявана от Светлин Лисичков,  след като при проверка в стопанисван от нея апартаментен комплекс на ул. „Кралев двор“, извършена на 8 декември 2016 година от инспектори към Комисията за защита на потребителите, е установено, че обектът е с утвърдена категория от две  звезди, а се рекламира с категория от четири звезди. Проверката е предприета след сигнал на потребител.

Преди това такава справка е направена и в сайтовете за групово пазаруване, при което този факт е установен. На място в хотела инспекторите на КЗП са установили, че обектът притежава удостоверение за категория от две звезди. Констатирано е още, че на фасадата на самия обект и до главния вход върху конструкция имало информация за мястото за настаняване, където имало изображение на 4 звезди, входните врати на хотела били  брандирани с логото му и там също е имало изображение „4 звезди”. В близост до рецепцията имало поставени рекламни визитки за хотела, свободно достъпни за посетителите, върху които също било  изписано, че апартаментният комплекс е четиризвезден.

Така инспекторите от КЗП са установили, че се предоставя невярна информация относно утвърдената категория на обекта и по този начин се въвежда в заблуждение потребителят и се използва нелоялна търговска практика за привличане на клиенти. За констатираните нарушения е съставен протокол, но не и Акт за установяване на административно нарушение /АУАН/, който по закон е трябвало да бъде написан до 8 март 2017 година. Такъв обаче е съставен с почти месец закъснение от тримесечния допустим по закон срок, т.е. едва на 6 април 2017 година, когато управителят на дружеството, стопанисващо хотела, се е явил в офис на КЗП.

Така заради пропуснат срок за издаване на АУАН от страна на КЗП и въпреки установените нарушения търговецът отърва солидната санкция от 10 хил. лв.

ИВА ГЕОРГИЕВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *