Refan-728×90-July-2019
Топ теми

Десетокласници в Пиринско постигнаха 53% средно ниво на дигитални компетентности

Десетокласниците от област Благоевград са повишили компютърните си умения. Това показват резултатите от Националното външно оценяване /НВО/ на дигиталните компетентности. Изпита, който е в два модула – 30-минутен онлайн тест от 20 въпроса и практическа задача с време за работа 60 минути и чрез него се измерват знания и умения в 5 области на дигитални компетенции, положиха 2463 ученици /като само 10 не се явиха/ от 47 училища в Пиринско.
Средното постигнато ниво в съответствие с Европейската референтна рамка за дигиталните компетентности на ниво област е 53%, като броят на училищата с над 50% е 29, констатира старши експертът по информатика и ИТ в РУО – Благоевград д-р. инж. Василиса Павлова
С най-висок среден резултат от 50.52 т. /при максимални 60/ са 156-имата десетокласници на Езиковата гимназия в Благоевград, чието постигнато ниво на дигитални компетентности е 84%. 159-те ученици на Математическата гимназия в Благоевград са със среден резултат 48.27 т., или 80% постигнато ниво, а 130-те десетокласници на Професионалната гимазия по икономика са с успеваемост от 44.76 т.
Сред показалите най-добри резултати са и учениците от училищата в Коларово, Слащен, Професионалната гимназия в Якоруда, СУ – Хаджидимово и Първомай. С добър среден резултат от 39.87 т. /66% постигнато ниво/ са десетокласниците на Професионалната гимназия по електроника и енергетика в Банско, а десетката затваря ПМГ “Яне Сандански” – Гоце Делчев с 37.72 т.
Въз основа на статистиката д-р. инж. В. Павлова посочва и че с най-високи резултати са училища, в които информационните технологии и информатиката са профилиращи предмети /Езикова гимназия “Акад. Л. Стоянов”, Природо-математическа гимназия “Акад. С.П. Корольов” – Благоевград/. Две от училищата – ЕГ и ПГИ, са миналогодишни ИТ академии на Microsoft и учениците имат възможност да придобият допълнителни дигитални компетенции извън училищния курс на обучение по двата предмета. В учебните заведения с най-високи резултати учителите са с допълнителни квалификации – ПКС и специализирани курсове в областта на информационните технологии.
Към момента учениците, постигнали над 50% успеваемост на НВО-то, получават свидетелства за дигитални компетентности от МОН и оценката може да се запише като текуща по предмета. От предстоящата учебна 2019/2020 г. десетокласниците, които са по новите учебни програми, ще държат две задължителни матури – по БЕЛ и математика, и две по желание – по чужд език и по дигитални компетентности, като оценките ще се вписват в удостоверенията за завършен ” гимназиален етап /10 клас/.
СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *