Джеймс Хюз, един от първите хотелиери в Банско: Да работиш с туроператор означава, че не разбираш бизнеса си, всички те ще фалират, когато Гугъл започне да работи директно с хотелите

Няма опасност от провал на зимния сезон в Банско заради фалита на един от най-големите туроператори в света „Томас Кук” и дъщерната му фирма в България „Астрал Холидейз” – това е мнението на един от първите хотелиери в Банско – великобританеца Джеймс Хюз, който е в хотелиерския бранш над 25 години. Според него туроператорските фирми нямат бъдеще и това ще стане факт, когато Гугъл реши да работи директно с хотелиерите чрез собствена онлайн платформа за резервации, тема, която се обсъжда всяка година и е въпрос на време да се случи.

„Не знам колко хотелиери в Банско работят с „Астрал Холидейз” и „Томас Кук” и доколко фалитът им ще повлияе на туризма тук, но това е една добра причина да преосмислим бизнеса си. Това е голям знак за бъдещето на туризма и ние трябва да реагираме адекватно. Ако туроператорите нямат бъдеще в Банско, хотелиерите в града трябва да променят бизнес модела си. Лично за мен няма нужда от промяна, защото аз не работя с туроператори. Преди 20 години разбрах, че туризмът има друга посока и това е чрез индивидуални туристи, които идват през интернет, договарят почивка директно с хотелиерите и не използват посредници, а туроператорите са само едни посредници и според мен те нямат бъдеще. Те само натискат хотелиерите, за да има ниска цена, за да има нещо да предлага на туристите. Ако един турист може да запази един добър продукт директно с хотелиера, защо да ползва туроператор? Единствената причина е, защото той предлага най-ниска цена. Големите туроператори ще фалират най- бързо, защото имат големи заеми, големи разходи и в крайна сметка такива огромни динозаври няма как да оцелеят на тези цени. Според мен туроператорите ще фалират, когато Гугъл реши да работи директно с хотелите, т.е. да направи една система за резервации. Този момент още не е дошъл, но и това ще стане рано или късно“, прогнозира Джеймс.

Той има свое мнение и за създадената паника и страх сред хотелиерите от фалита на британския туроператор, който е на пазара над 100 години, но има и своя версия как нещата да се случат и туризмът да върви напред.

„Не искам да говоря лошо за моите колеги в бранша, но да работиш с туроператор означава, че ти не разбираш твоя бизнес. Най-лесният начин е да кажеш на един туроператор, че му даваш целия си хотел и твоята работа е свършена, ти нямаш повече ангажименти. Затова българските хотелиери имат основание да се паникьосват и е нормално да се паникьосват, защото повечето от тях работят с туроператори. За мен да работиш с туроператор е луда работа. Този бизнес няма бъдеще. Решението е да вдигнем нашия стандарт, да вдигаме нивото и да предложим нещо качествено, тогава и ние имаме бъдеще и туристите ще са доволни. Тогава имаме спирала, която върви нагоре”, казва Джеймс Хюз.

Според него всички в хотелиерския бранш трябва да запретнат ръкави и да се научат да вършат сами работата си и да не разчитат изцяло на туроператорски фирми. Необходимо е единство в бранша, за да може да се преодолее натискът на туроператорите и извиването на ръцете с ниските цени.

ЯНА ЙОРДАНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *