Диетоложката Енджи Касабие: Яжте преди да огладнеете

Няма забранени храни, има големи порции. Хранете се по малко, често и с удоволствие. Това е рецептата за отлична форма на Енджи Касабие, известна като диетоложката на холивудските звезди.

Тя е категорична, че не трябва да залитаме по режими, при които приемаме само протеини, само въглехидрати или само мазнини ​- организмът ни има нужда от всички тях, за да е изпълнен с енергия и мозъкът да функционира добре. Освен това ни е нужна достатъчно вода. “Много хора не обичат да пият вода, защото в тялото им просто няма място за нея. Голяма част не могат да различават жаждата от глада и затова често вместо да пият вода – хапват”, категорична е Енджи Касабие.

Поради липса на време много от нас се хранят рядко и набързо и затова прекаляват с количеството. “Разковничето е редовното хранене и удоволствието от храната. Тогава мозъкът се наслаждава”, допълва диетоложката.

Енджи Касабие е против спазването на диети. Най-големият ни враг е стресът, който за съжаление се получава от абсолютно всичко около нас. И ние не трябва да го увеличаваме чрез едно от малкото си ежедневни удоволствия -храната. В никакъв случай не трябва да спираме определена група храни, а да даваме на организма си всичките му нужни витамини, минерали, протеини и добри въглехидрати, разкрива тайната си за добра форма Енджи Касабие. Освен това, когато забраняваме на организма си дадена храна, той забравя как да я усвоява. И когато пак започнем да я ядем, се затормозява и започваме да трупаме килограми. Забраните са проблем и за психиката, допълва тя.

Според нея трябва да хапнем, преди да усетим глад, защото стомахът ни има нужда от 200-250 грама храна, а много често получава двойно и тройно повече, когато сме освирепели от глад. Ако седнем на масата гладни, ще ядем бързо и ще прекалим с количеството, защото организмът иска да навакса с храна. И след половин час ще сме преяли и ще ни е тежко, вместо да сме сити. Добре е през 3-4 часа да хапваме по нещо малко. “Хубаво е да ядем по-често супа като основно хранене. Един път седмично заменяйте хранене с броколи, които са антиоксидант и имат много фибри. Същото може да се направи и с печен картоф. Преди и след ядене на десерт пийте по чаша вода. Първата е, за да свие стомаха, а втората – да отмие прекрасния му вкус, защото иначе ще поискаме още”, съветва Енджи Касабие.

За да отслабнем, трябва да го поискаме наистина. И да признаем пред себе си колко точно ядем, казва диетоложката. Следващата стъпка е да намалим храната. После – да увеличим нашата активност. “Превърнете спорта в част от всекидневието си. Най-важно е да изпитвате удоволствие от това, което правите. Нищо не трябва да е насила!”, убедена е Енджи.

Тя препоръчва да хапваме пълнозърнести продукти, бобови растения, пресни плодове и зеленчуци, да намалим храните, които не съдържат целулоза, да ограничим солта, захарта и мазнините, а консумацията на месо, яйца и млечни продукти да е умерена. Самата Енджи не си купува храна, която е в кутия, защото е пълна с консерванти и токсини.

Гарантира отслабване с 3 килограма, ако се храним през час с малко количество и пием достатъчно вода. “Човек отслабва, когато се лишава минимално и се храни правилно. Тогава я няма и психическата бариера на лишението”, категорична е тя. Здравословното отслабване е между 0,7 и 2 кг мазнини на седмица.

За закуска Енджи препоръчва кисело мляко с овесени ядки или сурови ядки и мед. Може да се хапне също филия с шунка и кашкавал или със сьомга, парче кекс. Ако ставате рано, си позволете между закуската и обяда няколко фурми или малко ядки с лъжица мед. Ако няма къде да хапнете готвено за обяд, вземете си сандвич. На следващия ден обядвайте риба, след това червено месо, после постно ястие и зеленчукова супа. Следобед си хапнете банан, половин десерт, сухар със сирене. Вечерята е подобна на обяда. Категорично е “за” зеления чай, който подобрява обмяната на веществата и изхвърля излишната за организма вода.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *