Един прост навик намалява риска от деменция с 33 процента

Деменцията е синдром, характеризиращ се с прогресивно влошаване на когнитивните функции, като памет, мислене и способност за изпълнение на ежедневните задължения, и най-често се причинява от дегенеративни заболявания на мозъка.

Възрастта се смята за един от най-важните рискови фактори, който не можем да контролираме. Въпреки това някои фактори като ежедневните навици могат да играят важна роля. В известен смисъл това е добра новина. Това означава, че имаме известна сила да контролираме здравето на мозъка си.

Според изследване, което разделя респондентите на пет групи, именно един навик може значително да намали риска от деменция – физическите упражнения. В този смисъл дори леко надвишаване на препоръките за седмични упражнения може да бъде доста полезно.

В сравнение с групата респонденти, определени като „най-малко годни“, тези в малко по-добра форма са имали 13 процента по-нисък риск от болестта на Алцхаймер… Освен това средната група е имала 20 процента по-нисък риск, следващата група по скалата е имала 26 процента по-нисък риск, а хората от „най-физически активната група“ са имали 33 процента по-малка опасност.

Авторите заключават, че кардиореспираторната годност е свързана с по-нисък шанс за деменция и с напредването на възрастта това става все по-забележимо.

„Изследванията показват, че най-малко 150 минути упражнения с умерена интензивност на седмица са ключови за оптималното здраве на мозъка с напредване на възрастта.“ – казва невропсихологът д-р Джесика Колдуел.

Тя казва, че за по-младите хора или тези, които са били физически активни в миналото и редовно през живота си, упражненията до 300 минути или по-интензивни упражнения могат да бъдат още по-полезни за мозъка. С напредването на възрастта се променя и балансът между физическа годност и предотвратяване на наранявания и добра аеробна форма.

По всичко личи, че упражненията са полезни не само за здравето на сърцето, но и за мозъка.

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *