Ето до какво може да доведе заседяването

Цената, която плащаме за неактивен начин на живот, е висока и тя идва под формата на физическа болка, затлъстяване и дори проблеми с психичното здраве.
Звучи като парадокс – нещо, което хората обичат да правят, за да се чувстват по-добре, в крайна сметка, в дългосрочен план, ги кара да се чувстват много по-зле.
Гледането на цели сезони на любимото ви шоу може да звучи като перфектната петък вечер за някои, но вие поставяте здравето си в опасност само след няколко епизода. Седенето повече от 11 часа на ден увеличава риска от преждевременна смърт с 40%, според изследване.
Друг проблем се явява и работата, която е много случаи е свързана със седнало положение. В САЩ, например, физически активните работни места съставляват по-малко от 20% от работната сила.
Все повече хора прекарват около половин ден в седнало положение, но тялото не е добре да бъде в едно положение твърде дълго. Ето до какво може да доведе обездвижването.

Рак
Дълго време без никаква активност увеличава риска от рак на дебелото черво, ендометриума и евентуално рак на белите дробове с 66%, според проучване, което обхваща повече от 4 милиона души и 68 936 случая на рак. Изследванията установяват, че дори при физически активни индивиди рискът се усилва с всяко двучасово увеличение на времето на седене.

Затлъстяване
Това едва ли е изненада. В проучване за причините за напълняване и отслабване, при което всеки аспект на диетата и упражненията се контролира в лаборатория, изследователите добавят 1000 калории към дневните хранителни режими на всеки от хората, които участват в експеримента.
Никой няма право да се упражнява. Тези, които са запазили теглото си, са се движили повече през деня, но не всяко заседяване е еднакво. Анализът установи, че затлъстяването е свързано с времето, прекарано в гледане на телевизия на седмица, но не и с други видове обездвижвания.

Лоша поза
Когато седите прекалено дълго, става трудно да поддържате добра поза. Вие, естествено, ще започнете да се накланяте и да се навеждате, докато намерите удобна позиция. Това олюляване на бюрото ще започне да повлияе на позата ви, когато стоите и ходите. Лошата поза не само изглежда непривлекателна, но е и болезнена за гърба.

Не горите мазнините
LPL, или липопротеиновата липаза, е ензим, който разгражда мазнините и ги използва като енергия. Когато ензимът не работи както трябва, тази мазнина се съхранява.
В едно проучване мишките са тествани за нива на LPL в три фази – лежат през по-голямата част от деня, седят през по-голямата част от деня и се движат. Крайният резултат показва, че нивата се повишават над 10 пъти, когато мишките просто седят.

Сърдечно заболяване
Според проучване мъже и жени, които седят повече от шест часа на ден, умират по-рано от своите колеги, които са ограничили времето на седене до три часа на ден или по-малко.
Проучването е изследвало 53 440 мъже и 69 776 жени, които са били здрави в началото на проучването, и в хода на 14-годишното проследяване са наблюдавали по-висока честота на смъртност сред често седящи.

Венозна тромбоза
Венозната тромбоза е здравословно усложнение, при което в големите вени на краката се образуват опасни кръвни съсиреци. Понякога парчета от тях могат да се отделят от самия съсирек и да влязат в тесните кръвоносни съдове на белите дробове.
Рискът от усложнения, причинени от дълбока венозна тромбоза, е най-висок при хората, които често летят, седят продължително време, пушачи и бременни.

Диабет
Холандско проучване показва, че само допълнителен час заседяване е достатъчен, за да увеличите шансовете си за развитие на заболяването с 22%. Освен това неактивност от повече от три часа на ден намалява средната продължителност на живота на хората с две години.

Проблеми с бедрата
Отслабените мускули, съчетани с лоша циркулация от поддържане на краката ви за продължителен период от време, водят до редица проблеми с краката и тазобедрената става.
Мускулите на глутеса са едни от най-важните мускули в краката. Те са отговорни за поддържането на баланса. Когато седите дълго време, те ви са в покой и не правите нищо, освен да ги притискате. Тъй като тези мускули губят тонуса си, може да имате проблеми с поддържането на баланса.

Мускулни проблеми
Мускулите са най-здрави, когато се използват и тренират редовно. Дръжте ги ангажирани. Мускулите са гъвкави, но когато сте в седнало положение през по-голямата част от деня, всеки ден те се отпускат и започват да ви болят.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *