Житният режим на Дънов топи до 15 кг

Житният режим на Учителя Петър Дънов добива все по-голяма популярност. Тази година той ще се проведе от 1 до 10 февруари. Забележителното е, че последователите на Дънов ще го спазват в изключителни дни, белязани от необичайно планетарно струпване в знака Водолей. Подобно е имало през далечната 1962 г. Следващото ще бъде отново през 2080 г. Смята се, че тези дни са силно енергийни и имат магичен заряд.

Житният режим е уникална диета, дадена от Учителя Петър Дънов. Прави се всяка година през февруари, веднага след фаза пълнолуние, когато започва разсипът на Луната. Целта му е пречистване на организма, преди пролетната енергия да е пробудила силите на природата за нов живот.

Учителя е правил февруарския житен режим само с неговата икономка Йорданка Жекова, която едва след 1953 г. споделя с останалите тази опитност, различна от упражненията, които са давани в беседите. Какво представлява режимът? Той продължава десет дни. На първия ден сутринта се казва един път формулата: „Господи, приеми ме в лечебницата на Природата за десет дни“.

Всеки ден трябва да се употребяват: 100 грама жито (то съдържа всички елементи, необходими за поддържане на живота); три ябълки (за сърцето); девет ореха (за мозъка); мед (за кръвта) и лимон; минимум 1,5 литра преварена вода. Необходимо е плодовете да бъдат най-хубави и здрави, водата да бъде от някой чист извор, а не от водопровода, защото последната е хлорирана и нечиста. Не се препоръчва и минерална вода, защото тя е по-наситена с някои определени минерални соли в съответствие с нейния произход. Плодовете и житото трябва да се измият много добре с топла вода. Житото можете да консумирате или варено, или накиснато. На 10-ия ден от режима идва отпостването, което се прави на обяд, като към житото, ябълките и орехите се добавя и ангелска супа, подправена с малко сол. Ангелската супа се приготвя, като се сваряват цели обелени картофи, към които накрая се добавя магданоз, по желание и черен пипер.

Няма точен брой картофи, които трябва да се изядат – това е според индивидуалното предпочитание. В дните след житния режим трябва да се внимава да не се преяжда и преминаването към обичайния начин на хранене да се осъществява плавно и постепенно, в хармония с вътрешния усет и чувство за мярка. В първите дни след режима да не се употребяват пържени, мазни, консервирани и пикантни храни. Може постепенно да се прибавят други плодове, варени или печени зеленчуци, хляб без набухватели постепенно да се мине към обичайното хранене. Грешките в захранването могат да доведат до стомашно-чревни проблеми, главоболие, неразположение и др. Всички отпадъци от храната по време на житния режим, като орехови черупки, обелки от ябълки и т. н., трябва да се събират и след като свърши постът, да се заровят на някое чисто място сред природата.

Какви са ползите от режима? Той е диета, която е лека за следване, не причинява метаболитен дискомфорт и стрес за организма, като едновременно го пречиства и тонизира. Възможно е да стопи до 15 излишни килограма. Извън чисто физическото въздействие при правилна нагласа житният режим влияе благотворно върху мислите и чувствата на човека, прави ума по-ясен и бистър и засилва фината чувствителност.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *