HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Защо азиатките са по-слаби и по-стройни

Азиатците са слаби и стройни. Това е забележимо за всеки. Тяхната елегантна фигура се дължи не само на генетичните особености, но и на отношението им към храненето, начина, по който приготвят храната и още някои фактори. Кои са те?

1. Подход и отношение към храната.

Азиатците не се тъпчат и не бързат. Те не ползват стандартните прибори за хранене, които ползваме ние, а специални клечки. С тях се поднасят изключително малки количества храна към устата, което удължава времето за хранене. Това е и най-полезният метод.

Средиземноморската диета – смисълът на правилното хранене

2. Големината на порциите е различна.

Ние, европейците, а и американците, сме склонни към преяждане. Културата ни е наложила сервиране на храна в големи съдове, съответно на по-големи порции. При азиатците се е запазила традицията да се сервира храна в съвсем малки съдове и на малки порции.

3. Методи на готвене.

Вярно е, че азиатците приготвят много пържена храна. Но това не е основният им метод на готвене. Те наблягат и на варенето и готвенето на пара, което запазва голяма част от естествените полезни хранителни вещества на продуктите.

4. Ферментирали храни.

Естествените ферменти в храната са изключително полезни. Те предпазват от някои сериозни заболявания, включително рак, автоимунни заболявания, хронични възпалителни процеси. Ферментиралите храни са чудесен начин да се грижите за чревната флора, тъй като тези продукти са натурални пребиотици.

5. Много морска храна.

Азиатците наблягат изключително на морските дарове. Те са суперхрана, която дарява организма с голямо разнообразие от хранителни вещества, най-вече омега-3 мастни киселини. Те имат чудесни ползи за сърдечносъдовата система, имунитета, репродуктивните възможности и редукцията на теглото.

6. Много зеленолистни зеленчуци.

Освен че азиатците предпочитат малките порции, техните менюта винаги включват големи количества зеленолистни зеленчуци и салати.

5 здравословни навика от 5 популярни диети

7. Чай вместо студена вода.

За разлика от европейците и американците, които измиват продуктите си със студена вода, азиатците ползват топъл зелен чай. Смята се, че студената вода в комбинация с мастните киселини в продуктите предизвиква трупане на килограми и затруднения с храносмилането. Резултатът е наднормено тегло и редица здравословни проблеми.

8. Здравословни десерти.

Азиатските кухня и култура не толерират прекалено сладките, захарни и шоколадови десерти. Източните народи предпочитат традиционните десерти, базирани на ориза, водораслите, червените зърнени продукти, ядките, плодовете. Те са вкусни и не толкова сладки. Ето защо на европейците и американците тези десерти се струват леко безвкусни. Но пък истината е, че те са нискокалорични и не предизвикват рязко повишаване на нивата на кръвната захар.

9. Ходене пеша.

Азиатците предпочитат ходенето пеша. В големите градове придвижването с кола или обществен транспорт се налага само когато разстоянието е прекалено голямо. Иначе азиатците предпочитат да вървят пеша до близкия магазин, химическо, пазар или парк.

10. Упражнения и медитация.

Физическата активност и успокояването на духа чрез медитация е дълбоко залегнало в културата на повечето източни народи. Те отделят специално време за тези физически и духовни практики. Резултатът е превенция на редица опасни за здравето хронични заболявания и последствията от тях. az-jenata.bg

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *