Защо най-добрите служители напускат! 9-те грешки на мениджъра

Невероятно е колко често мениджъри се оплакват как най-добрите им служители напускат и с пълно основание — малко неща имат толкова скъп и разрушителен ефект за една компания, колкото добрите служители, които си тръгват.

Мениджърите имат склонност да обвиняват за проблемите си с текучеството всичко, за което се сетят, докато в същото време пренебрегват основния проблем – хората не напускат работата си – те напускат мениджъра си, пише Entrepreneur, цитирани от Профит.

Тъжното нещо е, че това може лесно да бъде избегнато. Всичко, което се изисква, е да се види другата гледна точка и малко допълнителни усилия от страна на мениджъра.

Първо, трябва да разбере кои са деветте най-лоши неща, които мениджърите правят, за да накарат добрите си служители да напуснат.

1. Те претоварват хората.

Нищо не изтощава добрите служители така, както претоварването. Да караш най-добрите си служители да работят здраво е толкова изкушаващо, че мениджърите често падат в този капан. Преработването на добрите служители е объркващо; то ги кара да се чувстват сякаш са наказвани за това, че си вършат работата добре.

Претоварването на служителите също така се отразява на продуктивността. Ново проучване на Станфорд показва, че продуктивността на час намалява рязко, когато работната седмица надхвърля 50 часа. След 55 часа пък пада толкова много, че просто не можете да свършите нищо на работа.

Ако трябва да увеличавате работата, която талантливите ви служители вършат, по-добре да повишавате и статута им в компанията. Талантливите служители ще поемат повече работа, но няма да останат, ако работата ги задушава.

Увеличенията на заплатите, повишенията и промяната на длъжността винаги са приемливи начини за увеличаване на обема на работа. Ако просто искате да увеличите работата им, защото хората са талантливи, без да променяте нищо друго, те ще си потърсят друга работа, която им предоставя това, което заслужават.

2. Те не оценяват приноса и не възнаграждават добрата работа.

Лесно е човек да подцени силата на едно потупване по рамото, особено при най-добре представящите се служители, които са вътрешно мотивирани. Всички обичат да бъдат хвалени и това важи в не по-малка степен и за тези, които работят здраво и дават всичко от себе си.

Мениджърите трябва да комуникират със служителите си, за да разберат какво ги кара да се чувстват добре (за някои това е повишение, за други публично признание), след което да ги наградят за добре свършената работа.

3. Не им пука за служителите им.

Повече от половината хора, които напускат работата си, го правят заради отношенията си с шефа. Умните компании правят така, че мениджърите им да знаят как да балансират това, че са едновременно професионалисти и хора. Това са шефовете, които отбелязват успеха на даден служител, съчувстват на тези, които имат трудности и предизвикват хората, дори когато ги боли.

Шефовете, на които не им пука за служителите им, винаги ще имат високо текучество. Невъзможно е да работиш за някого по осем или повече часа на ден, когато той не участва лично в процеса и не му пука за нищо друго, освен за твоята продуктивност.

4. Те не спазват поетите ангажименти.

Когато даваш обещания на хората, това те поставя въру тънката линия между това да ги направиш много щастливи и това да ги гледаш как си тръгват. Когато спазиш поет ангажимент, израстваш в очите на служителите си, защото се доказваш като надежден и почтен (две много важни качества на един шеф).

Когато обаче не изпълниш поетия ангажимент, се превръщаш в сервилен и непочтителен човек, на когото не му пука. В крайна сметка, ако един шеф не спазва поетите ангажименти, защо всички останали да го правят?

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *