За да нямате главоболия! Кои коли втора ръка трябва да избягвате

Купуването на употребяван автомобил винаги е риск. Но някои модели е особено вероятно да разочароват новите си собственици.

Прекомерни повреди, скъпи ремонти, недостиг на резервни части или недостатъци в дизайна – всичко това може да превърне една „изгодна“ покупка в истинско главоболие.

Ето и топ 5 на употребяваните коли, които според експертите и самите шофьори е добре да избягвате, ако не искате да посещавате редовно сервиз.

1. Peugeot 308 (1-во поколение)

На пръв поглед това е комфортен, икономичен и стилен хечбек. Но има проблеми под капака: ненадеждна електрическа система, слабо окачване и най-важното, двигатели от серия EP6 (съвместна разработка с BMW), които са „известни“ с разход на масло, разтягане на ангренажната верига и прегряване.

Типични проблеми: турбина, горивна система, електроника.

2. Opel Zafira B 1.9 CDTi

Въпреки че това е популярен семеен миниван, двигателят 1.9 CDTi има съмнителна репутация. Висок риск от скъсване на ангренажен ремък, запушени EGR клапани, залепнали клапи във всмукателния колектор. Освен това филтърът за твърди частици (DPF) често води до намаляване на мощността.

Ремонтът на турбина или DPF може да струва доста пари.

3. Chevrolet Aveo (с двигател 1.21.4)

Евтин за покупка, но ненадежден при ежедневна употреба. Двигателите са маломощни и склонни към прегряване, скоростните кутии имат проблеми, а купето бързо се покрива с ръжда. Лошата звукоизолация и слабата антикорозионна обработка са основните недостатъци.

Типични оплаквания: LPG системата не работи добре, уплътнението на главата на цилиндъра тече, електричеството „живее свой собствен живот“.

4. Volkswagen Passat B6 2.0 TDI DSG

Тази кола се счита за престижна, но именно версиите с двигател от серия 2.0 TDI BKP и скоростна кутия DSG най-често стават източник на проблеми.

Слаба горивна система, двумасов маховик, сложна и скъпа поддръжка на DSG – всичко това прави B6 не най-добрия избор на вторичния пазар.

Ремонтът на DSG или подмяната на маховика може да струва доста пари.

5. Renault Laguna III (особено с CVT)

Въпреки стилния си външен вид и комфорт, Laguna III има редица слаби места. CVT във версии с бензинови двигатели често се провалят преди 150 хиляди км, а дизеловите двигатели са капризни по отношение на качеството на горивото. Електрическата част също не е приятна.

CVT е най-често срещаният проблем, ремонтът или подмяната са скъпи и трудни.

Ако изберете употребяван автомобил, по-добре е да отделите повече време за проверка на модела, отколкото да инвестирате големи суми в ремонт по-късно. Обърнете внимание на сервизната история, вида на скоростната кутия, наличието на сервизна книжка и пробега. И помнете: евтината кола често е най-скъпата за експлоатация.



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *