За имунитет: Храни, богати на витамин D

Времето вече се разваля, прекарваме по-малко часове навън и все по-рядко ще можем да се наслаждаваме на слънцето. Затова, важно е да набавяме на организма повече витамин D, след като това няма да може да става от слънчевите лъчи навън. Този витамин прави костите здрави, подпомага много функции на организма и най-ключовото – подсилва имунната система. Поемайте храни, богати на витамин D, за да останете здрави в сезона на настинките и по време на пандемията от коронавирус. Ето какво да хапвате, според “Pop Sugar”.

Сьомга

Възрастните трябва да поемат между 600 и 800 IU витамин D дневно. Eдна порция сьомга съдържа около една трета от нужното ви количество витамин за деня. В тази риба има и омега-3 мастни киселини, които също помпат имунитета.

Гъби

Всички гъби съдържат витамин D, но при някои той е в по-голямо количество, защото са били подложени на повече UV лъчи, например тези в специализираните ферми. Заменете част от месото в порцията си с гъби и така ще намалите калориите, а и ще поемате повече витамин D, калий, антиоксиданти и витамини от групата B.

Яйчен жълтък

Включете яйца в дневното си меню. Жълтъкът ви снабдява с много важни съставки – витамини и минерали, които подсилват имунната система. Той е богат на витамин D и селен. Може да ядете яйцата бъркани, варени или пържени.

Ферментирал портокалов сок

250 мл. чаша, пълна с ферментирал портокалов сок, ви дава 15% от дневната препоръчителна доза витамин D, както и 100% от препоръчителната дневна доза витамин С. 100% портокаловият сок съдържа и флавоноид, които също влияе добре на здравето.

Мляко

Витамин D не влиза в съдържанието на млякото, но от години има практика този витамин да се добавя в него. Това  става още през 1900 г., когато рaхитът — зaбoлявaнe, кoeтo ce пoявявa в рaннa дeтcкa възрacт и причинявa oтcлaбвaнe и oмeквaнe нa кocтитe,  e ширoкo рaзпрocтрaнeн. Пийте чаша прясно мляко всеки ден.

Говеждо

Говеждото месо е чудесен източник на витамин D, както и на друг важен елемент – цинк. През студените месеци често залагаме на по-калорични храни – яжте говеждо, за да се сдобиете с цинк и витамин D и така да засилите имунитета.

Стриди

Ако редовно хапвате стриди, ще снабдите организма с витамин D и витамин B12. Може да ги хапвате пържени или гриловани.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *