Инж. Д. Атанасов: АМ „Струма” ще модернизира Кресна! Автобусни линии няма да се закриват, билетите няма да поскъпват, успокоиха експертите местните хора, две площадки по 30 дка за търговия включени в проекта

Голямата заседателна зала на общината в Кресна се оказа твърде малка, за да побере желаещите да участват в обсъждането на доклада за ОВОС по петте варианта за изграждане на АМ „Струма“, мнозина бяха правостоящи, а други се възползваха от озвучаването и слушаха дебатите пред входа на общината и на площад „Кресненско въстание“.

Кметът Н. Георгиев с кратко експозе към присъстващите откри обсъждането и заяви, че от предлаганите 5 варианта на Лот 3.2 през пролома трябва да се избере този, който ще оживява Кресна, а няма да я разрушава.

„Изграждането на Лот 3.2 от АМ „Струма“ съгласно източния вариант Г10.50 ще позволи модернизиране на Кресна. Това е исторически шанс за общината и ще е груба грешка, ако хората не се възползват от него”, заяви председателят на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов.

Иван Галчев от Кресна заяви, че всички кресничани ще бъдат принудени, пътувайки в посока София, да изминават допълнително по 5-6 км, за да се включат в детелината в местността Кантона, и изрази недоумение какво би се случило, ако магистралата стане платена и няма дублиращ път.

Свое мнение по защита на съществуващия път изказаха и Борис Лазаров, Благой Петров – общински съветник, бившият кмет на Кресна инж. Георги Иванов, Йордан Иванов и др. Те изтъкнаха като доводи, че ако няма дублиращ път, то Кресна ще остане без всякакво автобусно обслужване по линиите от Петрич и Сандански към Благоевград и София.

Хората изразиха притеснение, че заради скоростния път ще им бъде отрязан достъпът до земите в пролома. В отговор на всичко това инж. Д. Атанасов заяви: „При реализация на този вариант за преминаване на магистралата се предвижда в Кресна да се изградят две големи площадки за търговия и отдих. Едната площадка ще е на обходния път на Кресна в посока Кулата, а другата е по новото трасе, което ще се изгражда, и е на 2 километра след пътен възел „Кресна“, пътувайки за София. Площадките ще са с площ около 30 декара”, уточни инж. Атанасов и добави, че и двете площадки ще имат директна връзка с град Кресна. Те ще бъдат с електричество, водопроводна и канализационна мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си от мед, мляко и т.н., както го правят и в момента. Връзката на града с магистралата ще става посредством пътни възли и кръстовища. Инж. Атанасов бе категоричен, че ще се гарантира обслужването на населението посредством съществуващите и в момента автобусни линии, както и че няма предпоставка за поскъпване на билетите за тях.

„Няма лесен вариант за изграждането на магистралата, но източният е най-оптималната възможност и компромисен вариант по отношение на екологията в района, интересите на гражданите и финансирането на обекта. Никой не е взел еднолично решение за строителството на отсечката. Всички варианти са разгледани и предложенията са отчетени“, посочи инж. Атанасов.

„Най-важната цел е Е-79 да не става „гробница“, където десетки хора губят живота си в катастрофи. Това не бива да продължава. Отворени сме за диалог, разговори, оптимизация, но връщане назад няма”, заяви председателят на управителния съвет на АПИ.

„Ако не реализираме АМ „Струма“ или тя заобиколи Кресна, рискуваме да обречем региона на тежки изпитания – обезлюдяване, липса на инвестиционен интерес и перспектива”, е мнението на експертите.

Кметът на община Кресна Николай Георгиев е категоричен, че АМ „Струма“ трябва да се дострои не само защото ще загубим пари от ЕС или защото е приоритет на държавата, а защото ще допринесе за развитието на Кресна и Югозападна България.

БОРИС САНДАНСКИ

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *