Искате да отслабнете? Винаги яжте тези храни заедно

Искате да отслабнете и се чудите какво да консумирате, за да дадат ефект усилията ви? Обикновено в такива случаи наблягаме на растителните храни, салатите, бобовите и зърнените продукти, киселото мляко, плодовете. Всяка от изброените храни се абсорбира много по-качествено в комбинация с други храни, които подсилват правилното ѝ метаболизиране и усвояване на хранителните вещества, пише аз-жената. Всяка храна има своите полезни свойства за организма и здравето. Качественото абсорбиране на витамините от плодовете и зеленчуците, например, е важно за имунната система и способностите на организма да се бори с инфекциите и патогените.

Много често обаче, ако плодовете не са комбинирани с правилните протеини в момента на поглъщането, абсорбцията на витамините или мастноразтворимите фибри се нарушава или отслабва.
Същото важи за останалите хранителни вещества, които се нуждаят от специален компаньон, за да се обработят от организма по най-добрия възможен начин.

Ето кои храни трябва да консумирате винаги в комбинация:

Пуешко със сладки картофи
Витамин А се абсорбира най-добре в присъствието на цинк. Сладките картофи са много богат източник на този витамин. Той се среща още в морковите, тиквата, пъпеша. Витамин А повишава имунитета и подобрява здравето на очите, кожата. Цинкът също е важен за имунната система. Той подсилва усвояването на витамин А. Пуешкото месо е страхотен източник на цинк.

Овес с боровинки

Овесът е богат на фитохимикали, които потискат възпаленията, както и на фибри, помагащи на храносмилателния тракт. Овесената каша е подходяща и за контролиране на нивата на кръвната захар. Тези фитохимикали и фибри се абсорбират най-добре в присъствието на витамин С, съдържащ се в огромни количества в боровинките. Винаги добавяйте пресни боровинки към овесената си каша.

Тъмен шоколад с ябълки

Антиоксидантът кверцетин се намира в добри количества в ябълките. В черния шоколад пък се съдържат катехини – друг вид антиоксидантни съединения. Полезни са срещу сърдечносъдови заболявания. Според изследванията комбинацията от двата вида антиоксиданти прави чудеса с организма – предпазва сърцето от заболявания, предотвратява поява на рак, разбива кръвни съсиреци и предпазва от образуване на тромби, прави кожата и косата здрави.

Зелен чай с лимон

Зеленият чай е много богат на антиоксиданти. Лимонът помага действието на антиоксидантите да се повиши като по този начин борбата им със свободните радикали е още по-ефективна. Киселинните съединения в лимона позволяват на тялото да абсорбира с до 5 пъти по-качествено антиоксидантите в зеления чай.

Кисело мляко и банани

Бананите са добър източник на калий. Той е ключов за контролиране на кръвното налягане. В киселото мляко се съдържа много калций. Той пък отговаря за изграждането на костите, мускулите, сухожилията. Двете храни взаимно се допълват страхотно и подсилват действието на хранителните вещества в състава си.

Ягоди и спанак

В спанака се съдържа голямо количество желязо. В ягодите пък се намират завидни количества витамин С. Той подсилва усвояването на желязото.

Салата протеини или мазнини

Зеленчуците са нискокалорични и затова предпочитани в диетите за отслабване. Те съдържат много фибри, някои от които нуждаещи се от мазнини, за да се абсорбират качествено. Ето защо е важно да ядете салатата си в комбинация с млечен дресинг или друг вид храна, съдържаща мазнини, например сирене, варени яйца.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *