Кажи ми каква кола караш, да ти кажа що за човек си

Колата е огледало на характера на нейния собственик. Доказателство за това са стотици проучвания, които безспорно сочат, че сходство с чертите на човека имат от предпочетения от него цвят и дизайн, до марката на возилото му.

Колата, която шофирате издава вашия характер, категорични са изследователите, според които шофьорите придават инстинктивно човешки черти на автомобилите си.

Така например возила с широки радиатори и тесни фарове са признак на доминантност и агресивност, докато тези с широки предни стъкла подсказват, че човекът зад волана има детско и щастливо излъчване.

Проучване, ръководено от антрополога Соня Уиндхагер от университета на Виена, разпознава автомобилите Chrysler Crossfire, BMW 645ci и VW Sharan като най-агресивни.

Японската Diahatsu Cuore пък се смята за най-тъжната. Колите, направени от германската компания Maybach, се разглеждат като най-доминантни, наред с BMW 3, BMW 5 и BMW 645ci.

Ето го и пълния списък с колите и характерите на техните шофьори

Доминантни:

Maybach, BMW 645ci

Мъжествени:

Chrysler 300C, BMW 645ci

Женствени:

Nissan Micra

Детски:

Toyota Aygo

Зрели:

BMW 3, BMW 645ci

Тъжни:

Diahatsu Cuore, Kia Picanto

Гневни:

Chrysler Crossfire, BMW 645ci

Щастливи:

New VW Beetle, Mini Cooper

Невротични:

Honda Civic, Mercedes E Class

Цветът на возилото също е отражение на характера. Хенри Форд, американският инженер, предприемач и основател на компанията “Форд” навремето заявил, че клиентите могат да избират какъвто цвят автомобил им харесва, стига да е… черен.

Всъщност предпочетеният цвят е отражение на характера на неговия собственик и житейската му нагласа, твърди Анджела Райт, експерт по психология на цветовете.

“Цветът е универсален език и влияе върху редица всекидневни избори, независимо дали купуваме дрехи, боядисваме къщата си или търсим нов автомобил. Макар често да е несъзнателен, изборът на определен цвят разкрива черти от характера ни”, казва тя.

Ето и какво издават най-предпочитаните 10 цвята за техните собственици, според Райт:

Черен

Черният цвят е индикатор за мощ, сила, елегантност. “Ако карате черен автомобил, хората ви приемат насериозно. Черното не е емоционален или “дружески” цвят. Собствениците на такива возила са уверени и не се стремят да впечатлят никого. Черният цвят също така е защитен – обгърнати от него, индивидите се чувстват в безопасност”, казва Анджела Райт.

Сив

Макар да е смятан за “леко мрачен и депресиращ”, сивият цвят е предпочитан от по-зрели шофьори, които нямат какво да доказват и за които не е проблем “да се слеят със заобикалящата среда”. Често в по-тежки времена инстинктивният избор пада именно върху сивото.

Бял

Собствениците на бели автомобили обикновено са придирчиви и трудно може да им се угоди. Без да влагат излишни емоции, те държат всичко да е подредено и чисто. “Белият цвят е безкомпромисен. Посланието на притежателя на такъв автомобил често е “Има си граници. Не ме доближавай!” В някои случаи белите возила са индикатор, че собствениците им се опитват да прикрият характера си”, обяснява Райт.

Син

Шофьорите на сини автомобили обикновено са надеждни хора, на които може да се разчита. “Едва ли има човек, който да не харесва цвета на небето и морето. Изборът на возило в такъв цвят показва, че собственикът е спокоен, интелигентен, здравомислещ”, отбелязва специалистката.

Сребрист

Сребристи коли обикновено карат хора, които искат да изглеждат “готини” и преуспели. “Сребристото е неутрален цвят – сиво, но с повече блясък. Сребристият автомобил издава симпатичен човек, по-скоро обикновен, но копнеещ за малко по-луксозен живот, без да е прекомерно натрапчив”.

Червен

Червените возила не са за свенливи хора. Техните собственици са ярки личности, обикновено мъже, които са силни, енергични, пълни с живот и искат да се открояват от тълпата. Неслучайно червеното е цветът на колата, с която желае да се състезава всяко момче – “Ферари”. Червеният цвят стимулира, ускорява пулса, повишава кръвното налягане. При избора на автомобил той се свързва не само с оживление и възбуда, но и с агресия и взискателност. “Често собственикът на такова возило иска да покаже “кой е шефът”, казва Анджела Райт.

Зелен

С асоциацията, която буди с природата, зеленият цвят разкрива спокоен, уравновесен собственик на автомобил, традиционалист, индивид, неподвластен на модните тенденции.

Оранжев

Притежателите на оранжеви автомобили обикновено са “слънчеви” индивиди с положителна житейска нагласа, които обичат да се смеят и забавляват.

Бронзов

Собствениците на автомобили с бронзов цвят, както и в нюанси като кафяво и бежово, обикновено са пестеливи и разумни хора. Пред “наблъсканите” с всевъзможни джаджи съвременни возила те предпочитат сигурните и надеждни автомобили.

Жълт

Притежателите на жълти автомобили най-често са млади хора или индивиди, запазили младежкия си дух, и с добро чувство за хумор. “Жълтото е цветът на егото, оптимизма и самоувереността. Возилото в такъв цвят “крещи”, че собственикът му е жизнерадостен, иска да се откроява и обикновено не се интересува какво мислят другите за него”, казва Анджела Райт.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *