Какви ще са тарифите на тол таксите и за кои пътища ще се плаща?

„Тол контролът има всички правомощия като контролен орган на пътя. Може да осъществява спиране на пътно превозно средство и проверка. Тя се извършва на първа стъпка на базата на талона на автомобила. След като се установи нарушение, тогава могат да се поискат документите на водача с цел съставяне на акт за установяване на нарушение. Ако водачът откаже в някоя от стъпките да си даде документите, ние сме в координация с КАТ, съответно докладваме”, обясни пред Нова телевизия проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на АПИ.

„Проверката на бензиностанции в Европа е основна практика. На големите паркинги в Европа върви човек с компютър или таблет и проверява. Ние се опитваме полека да приучваме и нашите контролни органи да извършват и тази практика. Тъй като след 1 март това ще е един от основните ни механизми. С автоматичното правоприлагане ще имаме вече заснети нарушения на пътя. Ще можем да ги установяваме и връчваме актовете на паркинги”, обясни той.

„С повишения контрол това лято вече сме с 10 млн. лв. над приходите от миналата година. Събраните суми това лято са повече от 15 млн. лв. от транзитен трафик”, разкри Асенов.

„Все още нарушителите са голям процент. Те са около 10%, за нас и в европейски план е голям процент. Ние все още държим границата от 10%, което води до събираемост на компенсаторни такси, която е изключително висока. Те преминават вече 7 млн. лв. Това са такси, събрани от тол контрола, през пос терминалите, които са в колите. Ще достигнем повече от 30 млн. повече приход отколкото миналата година, в резултат на по-доброто правоприлагане и електронния характер на системата”, смята професорът.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *