Топ теми

Как да отслабнем по време на рождественските пости

40-дневният рождественски пост вече започна. Всяка година мнозина се питат дали спазването му има положителен ефект върху организма и най-вече дали с него се топят килограми. Отговорът на тези вечни въпроси е „да“, поне според топдиетолога д-р Владимир Шишков, пише Ретро.бг.

„Но с една много важна уговорка, че трябва вегетарианската диета да е максимално разнообразна и балансирана, като в същото време общото количество килокалории за деня трябва да бъде поне с 200-300 по-малко от приеманите обичайно при смесеното хранене. Това обикновено се случва, защото месото и повечето продукти от животински произход са храни с висока енергийна плътност (например 100 г свинско месо съдържат 383 ккал, 100 г пилешко – 125 ккал, 100 г яйца – 160 ккал, 100 г краве сирене – 305 ккал). При постене месото се замества с растителни храни с по-ниска енергийна плътност, като плодове, зеленчуци, варива, ядки, свежи кълнове и семена, малки количества зърнени храни, тъмни хлябове и пълнозърнести изделия“, казва специалистът.

Той добавя, че при правилен подбор, съчетаване и кулинарна обработка с добавяне на малки количества студенопресовани растителни мазнини и подходящи подправки може да се постигне хранителен режим, който да задоволява в достатъчна степен енергийните и хранителните нужди, като в същото време по естествен начин намалява дневния прием на енергия чрез храненето. „Важно е, разбира се, да не променяте съществено дневния и двигателния си режим. Както и да приемате препоръчителните 2-3 литра качествена питейна вода дневно.

Освен това, за да бъда изчерпателен, би трябвало да направя няколко важни пояснения по отношение на термина постене. В най-широкия и популярен смисъл тази дума се използва при изключване на всякакви продукти от животински произход от хранителния режим, което кореспондира с храненето на пълните вегетарианци, наречени още вегани. Ако говорим за църковните пости според християнските канони, при тях се допуска консумация на безгръбначни животни предимно от морски произход – миди, раци, калмари, скариди и др. от групата на морските дарове, което дава възможност за малко по-голямо разнообразие и известна консумация и на животински продукти по време на поста.

Ако църковните канони не са определящи за вас, бихте могли да изключите само червените и белите меса, но да запазите по-нискокалорични продукти като извара, яйчени белтъци, нетлъста риба – тоест да минете на т. нар. умерен вегетариански режим“, казва специалистът по диетика.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *