Как да спрем да се тъпчем?

Чувството със сигурност ви е познато – да си толкова гладен, че да изядеш прекомерно количество храна, а после да се оплакваш, че ти е тежко.

Това не е хранене. Хората често прекаляват без да осъзнават и си навличат проблеми със здравето, с теглото с вътрешното усещане на хармония.

Човек има нужда от малко храна, за да се почувства сит. Това звучи доста съмнително, но истината е, че ако се храните както трябва, ще се убедите в този факт.

За избягване на проблеми със стомаха, с теглото и със собственото си Аз, ето няколко съвета – как да спрете да се тъпчете и да започнете да се храните нормално.

1. Закусвайте – закуската е най-важното хранене за деня. Тя трябва да е най-обилна. Може да съчетаете мазнини, въглехидрати и белтъчини, защото от тях зависи колко енергия ще имате през целия ден. Ако огладнеете малко след нея, то явно не сте успели да утолите апетита ти и трябва да промените хранителните продукти.

Ако нямате навик да закусвате твърде рано, може да го направите и между 9 и 10 часа. Важното е да не пропускате първото и основно хранене за деня. Разбира се, колкото и обилна да е то, не става дума за готовите вредни храни отвън. Ако имате възможност, пригответе закуската си вкъщи.

2. Консумирайте повече фибри – те са елементът, който държи организма сит по-дълго време. Продукти с високо съдържание на фибри са морковите и ябълките, разбира се има и много други. Наблягайте на тях, особено на закуска.

3. Хранете се на всеки 4 часа – не се стремете да гладувате по цял ден, а вечерта да изядете всичко, което намерите в хладилника. Това е грешен подход. Човек трябва да с храни по-често и така ще изпитва нужда от консумиране на по-малки количества храна. Когато се храните редовно, поддържате енергията, от която има нужда тялото. За замезване между основите хранения може да хапнете плод, ядки или кисело мляко.

4. Приемайте храни с високо съдържание на вода – като зеленчуци и плодове. Те са здравословни и едновременно с това поддържат организма сит. Ето защо е хубаво вечерята да започне с вкусна салата.

5. Вслушвайте се в организма си – това е най-важното правило. Има скала, която определя нивото на глада и която трябва да се научите да спазвате, усещайки различните й нива.

При силен глад – може да ви прималее, да получи главоболие, раздразнение, заради ниското ниво на кръвна захар. Вероятно ще усетите празнина в стомаха.

При глад – малко след като сте яли, обмисляте какво друго ще хапнете след половин или един час.

При нормален глад – тогава е най-удачният момент да хапнете, защото стомахът дава сигнали под формата на звуци или лека болка. Ако се нахраните тогава, няма опасност да прекалите или да стигнете до първото ниво – силен глад.

При ситост – нирвана! Не си гладен, не ти е тежко, чувстваш се точно както трябва – спокоен, изпълнен с енергия и сили.

При минимално преяждане – продължаваш да ядеш, въпреки че вече не чувстваш глад. Правиш го, без да искаш, просто защото си се загледал в любимия си сериал. Тогава стомахът леко натежава, не усещаш вкуса на храната, но и не спираш, а трябва.

При преяждане – толкова ти е тежко, че не можеш да станеш от стола. Болки, киселини, може да стигне и до гадене.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *