Кои храни увеличават производството на колаген

Колагенът е основният „строителен материал”, който поддържа тялото в отлично състояние, нужен е за красотата на кожата, защитава ставните връзки, като същевременно поддържа младежки вид. За съжаление с напредване на възрастта тялото намалява производството му.

Именно поради недостига на колаген всяка година жените с все по-голямо безпокойство се поглеждат в огледалото. Кожата видимо избледнява и става суха. Бръчките и пигментацията, свързани с възрастта, стават все по-забележими от ден на ден.

Балансираното хранене и консумацията на храни, които влияят върху производството на колаген от тялото ни, дават шанс да забавим процеса на стареене. Ето препоръките на диетолозите какво да включваме в менюто си по-често:

Зеле

Уникален зеленчук – източник на фибри. Зелето само изглежда като ежедневна и скучна храна. Съдържа огромно количество полезни вещества, включително аскорбинова киселина. То има положителен ефект върху стомашно-чревния тракт и тонизиращ ефект.

В същото време балансираният му състав стимулира организма да произвежда собствен колаген благодарение на мастноразтворимите витамини. Има прилично количество антиоксиданти, които се съдържат в червеното зеле – то ще заздрави тъканите и ще премахне токсините. Кожата видимо ще се освежи.

Авокадо

Рецептата е много проста: който иска красива кожа, яде авокадо. По-трудно е за тези, които не го харесват на вкис. То съдържа много полезни мастни киселини, хранителни вещества и микроелементи с витамини – нищо чудно, че целият свят измисля нови рецепти с авокадо. Снабдяването с витамин Е, който премахва свободните радикали, спомага за поддържането на младостта и здравето. А мастните омега-3 киселини стимулират синтеза на колаген в кожата.

Риба

Омега-3 и рибата са практически синоними, защото в нея има толкова много от това ценно съединение. Благодарение на таблетките „рибено масло” децата някога растяха здрави, със силни зъби и кости. Веществото има благоприятен ефект върху развитието на мозъка и умствените способности, активира синтеза на колаген. Предпочитат се мазните сортове морска риба – сьомга и херинга.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *