Кресна на протест в София срещу Източния вариант на АМ „Струма“, Н. Бошкилов изправя министър Аврамова пред депутатите за яснота около строителството

В понеделник, 24 февруари, жители на Кресна ще протестират пред представителството на Европейската комисия в София. Протестиращите се събират на улица “Раковска” 124, за да заявят  желанието си за запазването на Е-79 като алтернативен път на АМ „Струма“.

Отсечката на автомагистралата през Кресна влиза и в парламентарния контрол в петък след заявление на благоевградския депутат Николай Бошкилов, който завчера отправи писмено актуални въпроси към регионалния министър Петя Аврамова.

Питането е изцяло свързано с изграждането на АМ „Струма” в най-тежкия участък – Кресненското дефиле, за което преди месец правителството оттегли апликационната си форма за европейско финансиране и въпреки много изявления на управляващите по въпроса до момента не е ясно Европа ли ще го финансира, или българската хазна.

“Ще се строи ли този лот през Кресненското дефиле и кога, подсигурено ли е финансиране на смятания за кървав участък, след като България се отказа от европейското финансиране неотдавна. Това означава ли, че губим парите, определени по проекта, и има ли към момента наложени финансови санкции на страната ни”, са част от въпросите на Бошкилов.

Народният избраник от Благоевград иска още от министър Аврамова да каже в прав текст има ли нов вариант за строителството на трасето, съобразен с препоръките на Европейската комисия, и дали ЕК одобрява така наречения Източен вариант, срещу който протестират местната власт в Кресна, жителите на общината и неправителствени организации.

“Защо министерството избра да строи пътя по този Източен вариант на автомагистралата, който предвижда еднопосочно движение в две ленти към ГКПП – Кулата, а в обратната посока към Благоевград новото трасе да се изгради в планината през селата Стара Кресна, Мечкул и Брежани? Защото е по-евтин ли?”, пита Николай Бошкилов.

“Хората в Кресна и останалите населени места също настояват и двете платна да бъдат изградени в планината, а старият път да остане двупосочен и алтернативен. В Кресненското дефиле най-застрашеният вид е човекът. В последните 10 години там има най-много катастрофи – средно по 5 за всеки месец от 2010 до 2019 година”, мотивира се благоевградският депутат.

ВАНЯ СИМЕОНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *