Лято 2019: 40 лева за “сянката” на плаж у нас и отлив на туристи

Касова бележка с цена от 40 лв. за шезлонг край Черноморец беше разпространена в социалните мрежи в понеделник. Снимката на фискалния бон е направена на 16 юни, а коментарите варираха от това, че морето ни ще остане празно през летния сезон заради подобни цени до съмнения дали показаното не е манипулация.

“Касовата бележката е истинска. Толкова струва сянката на комплект от две шезлонга и един чадър, а не само на един шезлонг. Цената е за ВИП зоната. 50 % от плажа е свободна зона”, заяви наемателят на един от плажовете в курортното градче Милен Янков пред NOVA.

По думите му така било от 4-5 години и не било новина, а цената била “в пъти по-ниска от тази, която трябва да е икономически изгодна”. Според сметките му цената на “сянката” трябвало да струва 88 лева, за да му е изгодна, защото плащал всяка година 120 000 лева на Министерството на туризма. Сега той дотирал “сянката” с други дейности, за да можело да има къде да почиват туристите цивилизовано.

Според Янков няма да има отлив на туристи и цените са нормални.

40 лева струват два шезлонга с чадър и на плажа в курорта “Св. Константин и Елена”, показва интерактивната карта на Министерство на туризма за цените на плажните принадлежности. Според нея масово чадъри и шезлонги вървят между 5 и 8 лева. Най-на юг, край Синеморец и на двата плажа “Бутамята” и “Силистар”, плажните удобства струват по 5 лева. На къмпинг “Оазис” комплект за един човек излиза 12 лева, а за двойка – 18 лева. В Китен и Арапя цените стават по-солени и чадър и шезлонг се продават по 7 лева. В комплекс “Слънчев ден” край Варнаплажните атрибути струват по 8 лева. Толкова са и на Златни пясъци.

Междувременно хотелиери алармират за слаб сезон по Черноморието.  Те отчитат спад не само на чуждестранните туристи, но и на българи.  В началото на юли на юг от Бургас хотелите и къщите за гости са почти празни, а в големите курорти “Елените”, “Свети Влас” и “Слънчев бряг” добре запълнени са само част от хотелите. По тази причина хотелиерите обмислят варианта за отстъпки от около 30% през юли и август.

Слабият старт на сезона показа и видео от празния Северния плаж в Слънчев бряг. Според концесионера му Кирил Спасов обаче в този период от сезона винаги било така, а от 10 юли почвало да се пълни с туристи. Все пак той призна, че “може би има лек спад на младежкия туризъм, който може би се дължи на драстичните проверки през миналия сезон”.

От бранша твърдят, че са алармирали за предстоящия слаб сезон още от февруари, когато вече е било ясно, че ранните записвания се бавят. Въпреки това министерството не е реагирало. В същото време масираната реклама от страни като Тунис, Мароко и Египет е пренасочила туристопотока от Европа натам.

Според председателката на Сдружение “Клуб на хотелиера” в Несебър Диана Колчева е необходимо да се намалят цените на шезлонги и чадъри и да се проведе масирана реклама на страната ни, че българският туристически продукт е по-качествен.



Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *