HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Месеци след трагедията в Хитрино: Машинистът на влака-ковчег отново на работа

На работа се е върнал главният машинист на влака убиец, сринал до основи село Хитрино, пише пик. Фирмата превозвач, чиито цистерни се взривиха, е осигурила на Димитър Михнев подходяща длъжност, в която да използва над 17-годишния си опит в железниците.

“Той вече не е машинист”, пояснява адвокат му Димитър Стефанов. Опитният юрист защитава Михнев пред съда след ужасяващата трагедия, която изравни със земята шуменското село на 10 декември.

Малко след навлизането си в района на гарата влаковата композиция, караща цистерни с пропилен и пропан-бутан на фирма “Булмаркет”, дерайлира. При удара в земята едната от тях бе пробита. Последвалата зловеща взривна вълна срути десетки къщи в селото. Под отломките загинаха седем души, 29 бяха тежко ранени.

В момента на сблъсъка Владимир Петров и Димитър Михнев се намирали в първия локомотив, а във втория е бил най-възрастният от екипа – 61-годишният Радослав Петков, чиято длъжност е помощник-локомотивен машинист, обясняват от фирмата превозвач.

“Не мога да ви опиша как се чувства Михнев десет месеца след трагедията, на никого не пожелавам да изпитва това. Чувството, че си отговорен за смъртта на толкова много хора е съсипващо”, обяснява адвокат Стефанов.

“Не искам повече да работя тази работа. Потърсих психологическа помощ, не можех да спя”, обяснява малко след трагедията Михнев. Работодателите му обаче го убеждават да се върне, като му осигуряват подходяща длъжност, за да може да издържа семейството си. Той е поканен и се завръща на работа, малко след като Апелативният съд във Варна го пуска от ареста срещу гаранция от 10 000 лева, обяснява адвокатът.

В началото на януари магистратите решават, че до голяма степен е установено, че Михнев е извършител на транспортното престъпление, но няма опасност да се укрие и му разрешава да напусне решетките. Другият машинист на фаталния влак Радослав Петков пък бе освободен още на 22 декември.

Разследването по случая все още не е приключило, но е към своя край. Според окончателната експертиза причината за дерайлирането е превишената скорост, с която се движи композицията и няма други виновни за трагедията. Влакът е “летял” с 80 км/ч, което е близо два пъти повече от разрешеното, заяви директорът на Националната следствена служба и заместник на главния прокурор Евгени Диков. Той отбелязва, че отговорността за случилото се не пада само върху първия машинист, защото вторият трябва да следи за негови грешки.

Според Димитър Михнев има и друг фактор, който е допринесъл за катастрофата, тъй като двата локомотива и пет от цистерните са влезли в отклонението, без да дерайлират. Паралелно разследване на фирмата превозвач “Булмаркет” е показало, че дни преди инцидента е имало проблем на гара Хитрино с железния път – незаключена стрелка. По официални данни през миналата година е имало 12 повреди на същата гара.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *